کادیلاک در آستانهی نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹، کراساور سه ردیف صندلی خود را با نام XT6 معرفی کرد. این خودرو عناصر و ویژگیهای طراحی مدل کوچکتر XT4 را قرض گرفته و آنها را در قالب بزرگتری که روی پلتفرم بیوک انکلیو ساخته شده، ارائه کرده است. اما XT6 با ۵.۰۵ متر طول، حدود ۱۴ سانتیمتر از انکلیو و شورولت تراورس کوتاهتر بوده و بنابراین اندازهی آن به جیامسی آکادیا نزدیکتر است. در همین حال، کراساور جدید کادیلاک ۲۳ سانتیمتر طول بیشتری از مدل کوچکتر XT5 دارد.
در نمای جلویی XT6 چراغهای LED باریکی دیده میشود که به جلوپنجرهی بزرگی متصل شدهاند. چراغهای روشنایی در روز هم بهصورت عمودی در زیر چراغهای اصلی جای گرفتهاند. رینگهای استاندارد این خودرو ۲۰ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونههای ۲۱ اینچی هم برای آن وجود دارد. اما در نمای عقبی برخلاف اسکالید و XT4، خبری از چراغهای روی ستون نیست و برای XT6 چراغهای L شکل طراحی شده است. در بخش پایینی سپر هم دو سر اگزوز افقی به چشم میخورد.
زیر کاپوت XT6 فعلاً همان پیشرانهی ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز قرار گرفته که ۳۱۰ اسببخار قدرت و ۳۶۷ نیوتنمتر گشتاور دارد. نیروی این پیشرانه توسط یک جعبهدندهی ۹ سرعتهی اتوماتیک انتقال پیدا میکند. این کراساور در تیپ پایه بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و امکان سفارش سامانهی چهارچرخ محرک برای آن وجود دارد؛ اما تیپهای بالاتر بهصورت استاندارد به این سامانه مجهز هستند.
کادیلاک فعلاً جزئیاتی از قوای محرکهی هیبریدی یا توربوشارژ برای XT6 منتشر نکرده است اما احتمال ارائهی هردوی این موارد در آینده وجود دارد. کراساور جدید کادیلاک در ابتدا در دو تیپ پریمیوم لاکچری و اسپرت عرضه میشود که دومی به کمکفنرهای تطبیقی و تنظیم اسپرت فرمان مجهز است. سیستم چهارچرخ محرک نیز مثل XT4 از سیستم دوکلاچه سود میبرد که میتواند بهمنظور کاهش مصرف سوخت، بهطور کامل انتقال نیرو به چرخهای عقب را قطع کند.
در داخل XT6 تودوزی چرمی و تزئین چوبی بهکار رفته اما در تیپ اسپرت بهجای چوب، فیبر کربن ارائه شده است. یک صفحهنمایش هشت اینچی لمسی هم برای ارائهی سیستم اطلاعاتی سرگرمی در نظر گرفته شده است که از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی میکند. سانروف در XT6 استاندارد بوده و مانند مدل انکلیو به سه ردیف صندلی مجهز شده است.
در فهرست تجهیزات این خودرو سیستم صوتی بوز با ۱۴ بلندگو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای ردیف دوم و صندلیهای تاشو برقی ردیف سوم دیده میشود. XT6 همچنین بهصورت استاندارد به ترمز اضطراری خودکار، کمک بهرانندگی بین خطوط، نقطه کور، دوربین دید در شب و ترمز اتوماتیک دندهعقب مجهز است و آینهی دید عقب دوربینی هم با پرداخت هزینهی اضافی برای آن قابل سفارش خواهد بود؛ اما سیستم کمکرانندهی سوپرکروز کادیلاک در این خودرو ارائه نشده است. کادیلاک XT6 در نمایشگاه دیترویت بهطور رسمی به نمایش عمومی درخواهد آمد و فروش آن از بهار آینده شروع خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست.
نظرات