گروه خودروسازی جیلی هر روز خبر جدیدی از ایدههای بلندپروازانهی خود منتشر میکند. این شرکت قصد دارد مرکز طراحی جدیدی در کاونتری بریتانیا تأسیس کند و هدایت آن بر عهدهی وین بورگس قرار دارد. در این مرکز طراحی حدود ۱۰۰ طراح زیر نظر بورگس به مدت پنج سال فعالیت خواهند کرد.
مرکز طراحی جدید روی طرحهای آینده برای برندهای پروتون، جیلی، لینک اندکو، لوتوس و همچنین شرکت خودروی الکتریکی لندن (LEVC) کار میکند. بورگس طی ۲ دوره با جگوار لندرور همکاری داشته است. اولینبار او در سال ۱۹۹۷ در این شرکت شروع به کار کرد و مسئول طراحی بیرونی جگوار X-Type و XJ بود. بورگس دوباره در سال ۲۰۰۱ به این شرکت پیوست و در طراحی نسل اول پروژههای جگوار XF و F-Type و همچنین نسخههای فیسلیفت S-Type، XK و XJ را مشارکت کرد. او در سال ۲۰۱۱ بهعنوان مدیر استودیوی تولید منصوب شد.
بورگس در دوران تعطیل شدن جگوار لندرور، تیم طراحی تاکسی TXI را هدایت کرد و همچنین طراحی بیرونی استون مارتین DB9 و ونتیج را انجام داد. بورگس بهعنوان مدیر مرکز طراحی جیلی در بریتانیا، گزارشهای خود را به پیتر هوربری تحویل میدهد که رئیس بخش طراحی گروه خودروسازی جیلی اتو (Geely Auto) شامل برندهای لوتوس، پروتون، پلاستار، لینک اندکو، جیلی، ولوو و LEVC است.
پیتر هوربری در این زمینه گفت:
راهاندازی مرکز طراحی خودرو در بریتانیا، تعهد جیلی را به این کشور نشان میدهد؛ همچنین چنین طراحی، موقعیت برجسته و پیشرو بریتانیا در زمینهی خلاقیت و طراحی را یادآور میشود. وین با تجربهی فراوان در طراحی خودرو، به ما کمک میکند تا برندهای خود را توسعه دهیم.
وین بورگس هم که معاون بخش طراحی جیلی او خواهد شد، گفت:
من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با پیتر و تیم طراحی جیلی هستم. جیلی دیزاین (Geely Design) به سرعت در حال توسعه و چینش ساختار خود طی پنج سال گذشته بوده و در حال رشد است تا یکی از قویترین تیمهای صنعت خودروسازی جهان شود.
کاونتری به سرعت در حال تبدیل شدن به نقطهای حیاتی برای طراحی خودرو بریتانیا است. دلیل این امر شاید وجود رشتهی دانشگاهی طراحی خودرو در کاونتری باشد که مورد توجه شرکتهای بزرگ قرار گرفته است. اخیراً مرکز ملی طراحی حملونقل در این شهر مدیر جدید خود را شناخت؛ علاوهبر این برخی برندهای مشهور نظیر بنتلی و تاتا نیز در این شهر مرکز طراحی دارند یا با استودیوهای طراحی این منطقه همکاری میکنند.