۲۰۱۸، سال موفقی برای لامبورگینی بود؛ چرا که این خودروساز ایتالیایی موفق شد تا ۵۷۵۰ دستگاه خودرو به فروش برساند. این عدد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش ۵۱ درصدی را نشان میدهد. در بین محصولات بهفروشرفته، مدل شاسی بلند اوروس با فروش ۱۷۶۱ دستگاه نقش مهمی را در موفقیت شرکت بر عهده دارد.
مدلهای اونتادور و هوراکان نیز افزایش فروش خوبی را تجربه کردهاند؛ بهطوری که فروش هوراکان V10 با ۵ درصد افزایش به ۲۷۸۰ دستگاه و فروش اونتادور V12 نیز با ۳ درصد افزایش به ۱۲۰۹ دستگاه رسیده است.
لامبورگینی محصولات خود را از طریق ۱۵۷ نمایندگی در ۵۰ کشور جهان به فروش میرساند و بزرگترین بازار این شرکت، ایالات متحدهی آمریکا بهحساب میآید. ایالات متحده با فروش ۱۵۹۵ دستگاه در سال گذشته تقریبا یکسوم بازار لامبورگینی را به خود اختصاص داده است.
در انگلستان و ژاپن نیز لامبورگینی توانست به ترتیب ۶۳۶ و ۵۵۹ دستگاه خودرو را در سال ۲۰۱۸ به فروش برساند و پس از این دو کشور، بازارهای آلمان با ۴۶۳ دستگاه، بازار چین با ۳۴۲ دستگاه، بازار کانادا با ۳۱۶ دستگاه و در نهایت بازار ایتالیا با ۲۹۵ دستگاه فروش، بزرگترین بازار محصولات لامبورگینی هستند.
طبق اعلام لامبورگینی، تمامی بازارهای نام برده شده در سال میلادی گذشته رشد داشتهاند. لامبورگینی سال گذشته شروع قدرتمندی با رونمایی از مدل Terzo Millennio در پاریس داشت و تنها دو ماه پس از آن، مدل هوراکان پرفورمنته اسپایدر را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. سپس مدل اونتادور SVJ رونمایی شد که توانست رکورد پیست نوربرگرینگ را به نام خود ثبت کند.
لامبورگینی در سال ۲۰۱۸ بسیار پُرکار بود و از سه خودروی مفهومی SC18 Alston، هوراکان GT3 Evo و اوروس ST-X نیز پرده برداری کرد. در نهایت نیز موزهی لامبورگینی با بیش از ۱۰۸ هزار بازدیدکننده توانست تکمیلکنندهی موفقیتهای این شرکت در سال ۲۰۱۸ باشد.
نظرات