میتسوبیشی ASX یکی از محصولات پرفروش این خودروساز ژاپنی است که در بازارهای مختلف، با نامهای گوناگون مثلا ASX و RVR و اوتلندر اسپرت عرضه و فروخته میشود. درحالحاضر، نسل سوم این خودرو در بازار حضور دارد که از سال ۲۰۱۰ تولید میشود. میتسوبیشی هنوز خبری دربارهی نسل چهارم ASX منتشر نکرده و بهجای آن، سعی کرده با بهروزرسانیهایی این خودرو را همچنان زنده نگه دارد و موقعیتش در بازار را حفظ کند.
در آخرین فیسلیفت که آن را باید فیسلیفتی اساسی دانست، نمای جلویی ASX کاملا متحول شده و زبان طراحی جدید میتسوبیشی بهوضوح در این مدل نیز دیده میشود. طراحی جلوی ASX فیسلیفت حالا شباهت زیادی با مدل اکلیپس کراس دارد.
چراغهای اصلی و عقب LED بخشی از فیسلیفت ۲۰۲۰ این خودرو هستند و سه رنگ جدید با نامهای Diamond Red و Sunshine Orange و Oak Brown به رنگهای انتخابکردنی برای بدنهی خودرو نیز اضافه شدهاند. میتسوبیشی سینی زیر محافظ را نیز در جلو و عقب به رنگ نقرهای درآورده تا ظاهری آفرودی و دینامیکتر داشته باشد.
با قدمگذاشتن به داخل کابین ASX فیسلیفت، متوجه تغییراتی خواهید شد که از بین آنها، باید به نمایشگر بزرگ ۸ اینچی لمسی اشاره کرد که قبلا ۷ اینچ بود. این نمایشگر میتواند بهراحتی به گوشیهای هوشمند متصل شود و اطلاعات زیادی نیز دراختیار راننده قرار میدهد.
در بازار اروپا، مدل ۲۰۲۰ میتسوبیشی ASX فیسلیفت بههمراه پیشرانهی تنفس طبیعی ۴ سیلندر با حجم موتور ۲ لیتر عرضه خواهد شد که ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۱۹۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مشتریان میتوانند از بین جعبهدندهی ۵ سرعتهی دستی و اتوماتیک CVT نیز یکی را انتخاب کنند. جعبهدندهی CVT این خودرو میتواند در حالت دستی ۶ دندهی مجازی دراختیار راننده قرار دهد تا با استفاده از اهرمهای تعویض دنده در پشت فرمان آنها را انتخاب کند. این دادهها نشان میدهد ASX بیشتر خودرویی اقتصادی است تا خودرویی اسپرت و سریع.
از مدل دیزلی ASX صحبتی بهمیان نیامده است. این، یعنی میتسوبیشی تولید پیشرانهی دیزلی ۱.۶ لیتری را متوقف کرده است. خریداران ASX جدید در اروپا میتوانند این خودرو را هم بهصورت دیفرانسیلجلو و هم بهصورت دودیفرانسیل بخرند.
نظرات