خودرو فرمول یک ۲۰۱۹ ردبول با پیشرانه هوندا رونمایی شد
قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک که مدتها با پیشرانه رنو برای کسب عناوین مختلف تلاش میکرد، برای نخستین بار با پیشرانه ساخت هوندا در فصل ۲۰۱۹ شرکت میکند؛ تیم فرمول یک ردبول بهتازگی از خودرو جدید RB15 مجهز به پیشرانه ساخت هوندا رونمایی کرد که با پوشش قرمز رنگ برجسته میشود. تیم اسکودریا تورو روسو هم همانند ردبول، در این فصل جدید از پیشرانه ساخت خودروساز ژاپنی استفاده میکند. البته این تیم پیشتر و در فصل گذشته نیز با استفاده از پیشرانههای هوندا در مسابقات، عملکرد آنها را برای جایگزینی با نمونهی ساخت رنو محک زده بود.
سال گذشته تبلیغات برند ساعتساز تگ هویر (Tag Heuer) روی پوشش پیشرانه رنو و در دماغه قرار داشت؛ اما به نظر میرسد که با وجود تغییر سازنده پیشرانه به هوندا، تگ هویر هنوز هم از ردبول حمایت میکند؛ با این تفاوت که جایگاه تبلیغات آن به جلوی کابین راننده تغییر یافته است. همچنین لوگوی استون مارتین همچنان در خارج کابین راننده و بال عقب ظاهر میشود.
پس از تیم مرسدس بنز که خودرو جدید خود را در پیست سیلورستون آزمایش کرد، ردبول نیز دومین تیمی بود که در این پیست خودروی RB15 را به نمایش گذاشت. در فصل جدید مکس وشتاپن که نقش موثری در موفقیتهای فصل گذشته ردبول داشت، همراه با پیر گسلی پشت فرمان خودرو این تیم قرار میگیرد. مکس وشتاپن در مراسم رونمایی RB15 گفت:
بسیار هیجانزده هستم که تعطیلات فصل به پایان برسد و احساس میکنم که این مدت خیلی به درازا کشید. بهزودی در کاتالونیا در تمرین پیشفصل شرکت میکنیم تا خودروی جدید آزمایش شود اما به نظرم نمیتوان تا زمان مسابقه ابتدایی فصل در استرالیا درباره آن قضاوت کرد. هنوز نمیتوان اهداف فصل آینده را مشخص کرد زیرا در فرمول یک تمام چیزها به پکیجی بستگی دارد که دریافت میکنید. من همیشه بهراحتی مسابقه میدهم و این بدان معنا نیست که برای رسیدن به هدف تلاش نمیکنم؛ بلکه سعی میکنم به اندازه تلاش خودم بهترین نتیجه را بگیرم. اما هر رانندهای به خودرو تکیه میکند و تا زمانیکه در شرایط واقعی مسابقه با آن رانندگی نکند، نمیتواند قضاوتی داشته باشد و بهتر است تا آن زمان صبر کند.
وشتاپن که فصل گذشته با پیشرانه رنو دو عنوان قهرمانی به دست آورد، امسال در شبیهساز خودرو با پیشرانه هوندا آن را مثبت ارزیابی کرد؛ وشتاپن دربارهی خودرو جدید تیم و شرایط پیشرانه گفت:
ما نگاه مثبتی به (پیشرانه هوندا) داریم اما فعلاً به زمان احتیاج است. تا زمانیکه در شرایط مسابقه آزمایش نشود، نمیتوان آن را خودرویی کامل دانست. البته مطمئناً لحظاتی وجود خواهد داشت که کل تیم اشتباهاتی مرتکب شوند، اما تیم ردبول و هوندا برای پیشرفت و توسعه پیشرانه تلاش بسیاری میکنند. هماکنون من بسیار به آینده پیشرانه هوندا خوشبین هستم و این را از روی واقعبینی میگویم. قضاوت درباره پیشرانه را به دور تمرینی اسپانیا و اولین مسابقه در ملبورن عقب میاندازم. آنچه باید ببینیم این است که آیا پیشرانه جدید با شاسی ردبول سازگاری دارد؟
نظرات