فناوری تعامل طبیعی بی ام و چگونه کار می‌کند؟

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، سیستم تعامل طبیعی خود را رونمایی کرد که به کمک کنترل حرکات دست و نگاه راننده، فرمان‌های مختلف را اجرا می‌کند.
تبلیغات

اوایل این هفته بی‌ام‌و در کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا، سیستم تعامل طبیعی (Natural Interaction) خود را معرفی کرد. سیستم جدید با هدف ساده کردن نحوه ارتباط کاربر با خودرو، همه چیز را تا حد امکان یکپارچه می‌کند. هدف اصلی این پروژه بی‌ام‌و، ایجاد روشی برای تعامل افراد با خودرو است که تعامل انسان‌ها را در شرایط زندگی روزمره تکرار می‌کند و اصلاً کار آسانی نیست. درحالی‌که بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل در بارسلونا پیش از همه و از نزدیک این فناوری را تجربه کردند، ما برای توضیح نحوه عملکرد این سیستم به ویدئوی منتشرشده تکیه می‌کنیم. 

BMW Natural Interaction system / سیستم تعامل طبیعی بی ام و

سیستم جدید تعامل طبیعی بی‌ام‌و ترکیبی از پیشرفته‌ترین فناوری فرمان صوتی موجود همراه‌با کنترل پیشرفته حرکت دست و تشخیص نگاه چشم است که امکان عملیات واقعی چندحالته را در لحظه فراهم می‌کند. اولین نمونه عملی سیستم تعامل طبیعی بی‌ام‌و تا سال ۲۰۲۱ در BMW iNEXT در دسترس خواهد بود و اگر چنین کارکردهایی هم‌اکنون وجود داشته باشد، بی‌شک تا چند سال آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود؛ پیشرفت‌هایی باورنکردنی که حتی ممکن است در ویدئو اشاره نشده باشند. ادغام تکنولوژی‌های مختلف، به الگوریتمی نیاز دارد که احتمالاً سبک رفتار افراد را برای سازگاری با فرمان‌های داده‌شده ترکیب و تفسیر می‌کند.

روشی که راننده با خودرو ارتباط برقرار می‌کند، بسته به وضعیت‌های مختلف نیز متفاوت است. به‌عنوان مثال وقتی راننده مشغول صحبت کردن است، احتمالا سیستم تعامل طبیعی از کنترل حرکت دست و نگاه برای گرفتن فرمان استفاده می‌کند؛ زمانی‌که چشم راننده به جاده دوخته شده، بهتر است که سیستم از شیوه بیان و حرکات دست برای فرمان‌های راننده بهره ببرد. به این ترتیب برای مثال می‌توان پنجره‌ها یا سقف کابین خودرو را می‌توان باز یا بسته کرد؛ دریچه‌های هوا را تنظیم کرده یا انتخاب صفحه‌نمایش کنترل انجام شود. اگر راننده بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد خودرو بیاموزد، می‌تواند به دکمه‌ها اشاره کند و از آنچه که انجام می‌دهند، سؤال بپرسد.

BMW inext / بی ام و

کریستوف گروت، معاون ارشد بخش الکترونیک گروه خودروسازی بی‌ام‌و گفت:

مشتریان باید بتوانند با خودرو متصل هوشمند خود به‌طور کاملاً طبیعی ارتباط برقرار کنند. مردم نباید به این فکر کنند که چگونه کار موردنظر خود و استراتژی عملکرد آن را به خودرو انتقال دهند و از چه روشی استفاده کنند. آن‌ها همیشه باید بتوانند آزادانه تصمیم بگیرند و خودرو هم باید بتواند فرمان‌های کاربران را به‌راحتی درک کند. سیستم تعامل طبیعی بی‌ام‌و، گامی مهم برای آینده خودرو خودران است؛ زمانی‌که مفاهیم فضای داخل کابین دیگر به سمت موقعیت راننده محدود نمی‌شوند و مسافران آزادی بیشتری خواهند داشت. 
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات