فیسکر کارما را همهی ما به یاد داریم. خودرویی که قرار بود با بزرگان رقابت کند اما نتوانست به موفقیت دست پیدا کند و سهام آن به فروش رفت. این شرکت پس از واگذاری سهام با نام کارما به کار خود ادامه داد و حالا دو محصول جدید را رونمایی کرده است.
در نمایشگاه خودروی شانگهای، کارما از نسخهی بهروزرسانیشدهی مدل Revero رونمایی کرده است. طراحی این مدل به نسخهی اولیهی فیسکر کارما شباهت زیادی دارد اما در بخش پیشرانه کاملا ارتقا پیدا کرده و نام GT نیز به آخر اسم آن اضافه شده است. در حقیقت کارما Revero GT را باید نسخهای ارتقاءیافته از فیسکر کارما دانست.
در این خودرو همچنین کارما از پیشرانهی ساخت بیامو بهعنوان جایگزینی برای پیشرانهی ۲ لیتری جنرال موتورز استفاده کرده است. این سدان اسپرت و لوکس از یک پیشرانهی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربو استفاده میکند که درکنار آن از دو موتور الکتریکی قدرتمند نیز استفاده شده است. مجموع قدرت این موتورها به ۵۳۵ اسببخار و گشتاور تولیدی نیز به ۷۴۶ نیوتونمتر میرسد. از نظر قدرتی حالا کارما در سطح بالاتری از مدل قبلی ۴۰۳ اسب بخاری قرار دارد.
این مدل میتواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد. باتری کارما رورو GT دارای ۲۸ کیلووات ساعت ظرفیت است و میتواند شعاع حرکتی ۷۰ کیلومتر را در حالت برقی فراهم کند. در حالت هیبریدی نیز شعاع حرکتی خودرو به ۴۵۰ کیلومتر میرسد. از نظر فنی، این خودرو تقریبا با بیامو i8 برابری میکند. وزن کارما رورو ۲۴۵۲ کیلوگرم است ولی در مدل GT این وزن به ۲۲۹۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. دلیل این کاهش وزن، سبکتر بودن پیشرانهی بیامو و باتریهای جدید است. درکنار ارتقای فنی، کارما اعلام کرده که این مدل سواری و فرمانپذیری بسیار بهتری هم نسبت به قبل خواهد داشت.
کارما تحویل این مدل به خریداران را از اواخر سال آغاز خواهد کرد و برنامه دارای تا برای سال ۲۰۲۰ از مدل GTS نیز رونمایی کند. هدف این شرکت تولید ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو در سال است. کارخانهی کارمام در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. کارما همچنین قیمت این مدل را هنوز اعلام نکرده است ولی بالاتر از ۱۳۵ هزار دلار خواهد بود.
کارما درکنار این محصول از یک خودروی مفهومی کوپهی جدید نیز رونمایی کرده که به همکاری شرکت معروف پینین فارینا طراحی شده است.
این خودرو پینین فارینا GT نام دارد و روی پلتفرم مشترکی با Revero GT ساخته شده است. تولید این مدل اولین همکاری کارما و پینین فارینا است و نویدبخش همکاریهای بیشتر این دو شرکت در آینده را میدهد. ابعاد خارجی این خودروی کوپه تقریبا با رورو جی تی یکسان است اما طراحی اسپرتتری دارد.
چراغهای این خودرو کاملا متفاوت هستند و دو ورودی هوای بزرگ نیز درون سپر تعبیه شدهاند. ارتفاع خودرو نیز کمی پایینتر است.
کارما در مورد بخش فنی این خودرو چیزی اعلام نکرده است اما باتوجهبه پلتفرم مشترک با رورو GT به نظر میرسد شاهد استفاده از پیشرانهی هیبریدی بیامو در این مدل نیز باشیم که میتواند ۵۳۵ اسببخار قدرت و ۷۴۶ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.