در سالهای اخیر، تیم طراحی شرکت داچیا تصمیم گرفت تنوع محصولاتش را افزایش دهد و برای رسیدن به این هدف طراحی مدلهای مختلف داچیا را متحول کردند. در نسل جدید خودروهای داچیا، امکانات بیشتری نصب میشود تا بتوانند مشتریان جدیدی بهسمت خود جلب کنند. یکی از برگ برندههای محصولات داچیا قیمت ارزان آنها است. بدینترتیب، برای خریدارانی که بودجهی محدودی دارند، داچیا همواره یکی از گزینههای اصلی آنها محسوب میشود.
ساندرو استپ وی نسخهای از ساندرو است که ارتفاع بیشتری دارد و ظاهر آن مشابه خودروهای کراساور است. البته، این مدل فقط هاچبکی با ارتفاع زیاد است و نباید روی تواناییهای خارج از جادهی آن حساب بازکرد. داچیا بهتازگی مدل جدید و بهروزرسانیشده از رنو ساندرو استپ وی را برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. مجهزترین تیپ این خودرو با نام تِکرود (Techroad) شناخته میشود.
از امکانات این مدل باید به دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت اتصال به تلفنهمراه هوشمند، چراغهای اصلی LED، شیشهها و آینههای برقی اشاره کرد. همچنین، مدل تِکرود ازنظر ظاهری نیز تفاوتهایی با نسخهی استاندارد ساندرو استپ وی دارد و ضمنا رنگهای جدیدی برای بدنهی آن میتوان سفارش داد. این تیپ گرانترین نسخه از ارزانترین خودرو موجود در بازار بریتانیا است.
ازنظر طراحی، به رنو ساندرو استپ وی جدید میتوان نمرهی قبولی داد؛ چون طراحی هوشمندانهای دارد. همچنین، وضعیت کابین خودرو نیز مناسب است و ضمن داشتن فضای جادار، سرنشینان از راحتی مناسبی هم برخوردار هستند. البته ازنظر کیفیت کابین، اصلا نباید انتظار خودروهای گرانتر را از این خودرو داشت.
ازنظر فنی، ساندرو جدید تفاوتی با قبل ندارد و همچنان از قوای فنی نسل قبلی رنو کلیو استفاده میکند. در بخش سواری و فرمانپذیری هم، نمیتوان ساندرو استپ وی را بهترین دانست؛ اما نمرهی قبولی را دریافت میکند و نکتهی منفی در سواری آن وجود ندارد. به این نکته نیز اشاره کنیم که در مدل ۲۰۱۹، سیستم تعلیق استپ وی بهروزرسانی شده و فنرها نیز بیشتر بازی میکنند.
پیشرانهی این مدل از نوع سه سیلندر توربو است و میتواند ۸۹ اسببخار قدرت در ۵,۰۰۰ دوربردقیقه و ۱۳۹ نیوتنمتر گشتاور در ۲,۲۵۰ دوربردقیقه تولید کند. حجم این موتور ۸۹۸ سیسی است و میتواند ساندرو ۱,۰۲۳ کیلوگرمی را در عرض ۱۱.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. عملکرد پیشرانه را میتوان در حدمتوسط ارزیابی کرد و باتوجهبه محدودهی قیمتی ساندرو استپ وی، ایراد چندانی به این بخش وارد نیست. جعبهدنده این خودرو نیز از نوع پنج دندهی دستی است. پیشرانهی ساندرو استپ وی با وجود قدرت متوسطی که روی کاغذ دارد؛ درعمل خوب است و حتی در اتوبانها نیز میتوان روی آن حساب بازکرد.
خرید تیپ تِکرود را نمیتوان با قطعیت پیشنهاد داد؛ چون با وجود قیمت گرانتر از تیپهای دیگر، تنها تفاوت آن در وجود دوربین دید عقب و تغییرات ظاهری است و تیپهای پایینتر ساندرو استپ وی انتخابهای مناسبی در بازه قیمتی خود هستند.
نظرات