نگاهی به بنز Velocipede؛ اولین خودرو تولیدانبوه جهان
از این خودرو تا سال ۱۹۰۲، درحدود ۱,۲۰۰ دستگاه تولید شد که وِلو را به اولین خودرو پرتیراژ جهان تبدیل میکرد. این خودرو در سال ۱۸۹۴، معرفی شد و از موتور تکسیلندر با ۱.۵ اسببخار قدرت بهره میبرد. شرکت بنز حق اختراع مربوطبه این مدل را در سال ۱۸۹۳ ثبت کرده بود.
اندکی بعد، پتنت دیگری با کد DRP 73 515 تنظیم شد که مربوطبه اولین سیستم فرمان دونقطهای بود. بعدها این سیستم ساخته و در مدلهای ویکتوریا و Vis-à-Vis استفاده شد که از وِلو بزرگتر بودند. شرکت Benz & Cie وِلو را روی کاور کاتالوگ ۱۸۸۴ خود قرار داد و این خودرو را برای معرفی در کمپین فروش وِلو آماده کرد. بین سالهای ۱۸۸۴ تا ۱۹۰۲، نمونه وِلو و مدلهای راحت این خودرو در تعداد ۱,۲۰۰ دستگاه تولید شدند و بین ۱.۵ تا ۳.۵ اسببخار قدرت داشتند.
این خودرو در کشور آلمان و سایر مناطق اروپایی عرضه شد. بنز وِلو در ابتدا با چهار چرخ و سیستم فرمان دومیلهای معرفی شد. خودرو مذکور توان دستیابی به سرعت ۲۰ کیلومتربرساعت را داشت. بعدها نمونههایی با دو و سه چرخ هم معرفی شدند که نمایانگر علاقه کارل بنز به دوچرخه بودند. بنز وِلو هشت سال روی خطِتولید بود و در سال ۱۸۹۸، کاتالوگ جدیدی برای نمونهی وِلو با ۲.۷۵ اسببخار قدرت منتشر شد.
این خودرو ۲۰۰ مارک بیشتر قیمت داشت و خریداران میتوانستند آفتابگیر را هم با قیمت ۱۰۰ مارک سفارش دهند. بهروزرسانیها وزن وِلو را به ۳۲۰ کیلوگرم رساند. در سال ۱۸۹۹، خودرو Velocipede و مدلهای Comfortable با پیشرانهی سه اسببخاری معرفی شدند که قیمتی بین ۲,۵۰۰ تا ۲,۸۰۰ مارک داشتند. سال ۱۹۰۲، آخرین سال تولید بنز وِلو بود که با معرفی پیشرانهی ۴.۵ اسببخاری همراه بود. آخرین نمونهی وِلو میتوانست به سرعت ۳۵ کیلومتربرساعت دست یابد.