مرسدس خودرو پلاگین هیبریدی ۸۰۰ اسببخاری میسازد
مرسدس AMG GT 4-Door در حالت عادی نیز خودرویی بسیار سریع و قدرتمند است؛ اما این برای مرسدس بنز کافی نیست و بهدنبال معرفی نسخهای قویتر از این خودرو است. بهگزارش اتوکار، بهزودی نسخهی پلاگین هیبریدی از AMG GT4 معرفی خواهد شد که از پیشرانهی تویینتوربوی V8 هیبریدی با قدرت ۸۰۵ اسببخار استفاده میکند. همچنین، این مجلهی انگلیسی تصاویر غیررسمی این خودرو را نیز منتشر و اعلام کرده بهاحتمال بسیار زیاد با کد AMG GT73 4Matic رونمایی خواهد شد. تولید چنین خودرویی نشان میدهد AMG بهدنبال معرفی خودروهای پلاگین هیبریدی قدرتمند است.
پیشرانهی پلاگین هیبریدی این مدل ممکن است نسخهای نهایی و تولیدی از پیشرانهی خودرو مفهومی GT باشد که مرسدس آن را در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده بود. آن خودرو مفهومی از پیشرانهی چهارلیتری V8 تویینتوربو مشابه پیشرانهی AMG GT درکنار موتور برقی استفاده میکرد. افزونبراین، خودرو مفهومی GT به سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز، یعنی 4Matic، مجهز بود و بهاحتمال فراوان نسخهی تولیدی نیز چهارچرخ محرک باشد. اتوکار تخمین زده شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمامبرقی حدود ۵۰ کیلومتر باشد.
اصلیترین رقیب AMG GT73 را باید پورشه پانامرا توربو S E هیبریدی دانست که آن نیز سدان پلاگین هیبریدی بسیار سریعی است. گفتنی است پورشه نیز از سیستم چهارچرخ محرک بهره میبرد و پیشرانهی هیبریدی آن میتواند ۶۸۰ اسببخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر پورشه با سیستم لانچکنترل ۳.۲ ثانیه است و براساس آزمایشهای EPA، پورشه پانامرا در حالت برقی فقط میتواند ۲۲ کیلومتر را طی کند. درحالحاضر، قویترین مدل فعلی AMG GT مدل GT63 S است که ازنظر شتاب، یکدهم ثانیه کُندتر از پورشه است؛ اما مدل پلاگین هیبریدی این نقص را برطرف خواهد کرد و شتاب بیشتری خواهد داشت؛ بهطوریکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن کمتر از سه ثانیه تخمین زده شده است.
در سال ۲۰۱۷، مرسدس نام سه محصول دیگر را نیز با کد 73، یعنی G73 و GLS73 و S73، ثبت کرده است. این، یعنی مدلهای مذکور نیز با پیشرانهی پلاگین هیبریدی ۸۰۵ اسببخاری به بازار خواهند آمد. بهگفتهی اتوبلاگ، این احتمال وجود دارد که مرسدس بنز از این پیشرانه در نسل آیندهی SL نیز استفاده کند. طرفداران مرسدس بنز با کد 73 غریبه نیستند؛ چون بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱، مرسدس بنز اتاق R129 را نیز با کد SL73 AMG تولید میکرد که از پیشرانهی V12 با حجم ۷.۳ لیتر برخوردار بود. در آن زمان، کد محصولات مرسدس بنز نشاندهندهی حجم موتورشان بود؛ اما امروزه متأسفانه چنین چیزی رعایت نمیشود؛ چراکه پیشرانهی ۷.۳ لیتری مرسدس مثلا در خودرو سوپراسپرت پاگانی زوندا نیز استفاده شده است.
اضافهشدن کد 73 تنوع محصولات AMG را بیشازپیش افزایش خواهد داد. درحالحاضر، AMG مدلهای پایهی خود را با کد 43 و مدلهای نیمههیبریدی را با کد 53 تولید میکند. حال AMG قصد دارد با زندهکردن کد 73، دوباره به گذشتههای پرافتخار خود برگردد.
نظرات