لکسوس برای هماهنگ کردن تمامی محصولات خود با یکدیگر، تغییرات ظاهری جدیدی همچون جلوپنجرهی بزرگ و چراغهای LED جدید را در شاسیبلند GX انجام داده است. با وجود این، خطوط بدنه برپایهی مدل بهروزرسانیشدهی قبلی این خودرو طراحی شده است.
انتخابهای مختلفی برای تریم داخلی و رنگها وجود دارد که از جملهی آنها میتوان به چرم قرمزرنگ اشاره کرد؛ اما پیشرانهی خودرو بدون تغییر باقی مانده است. پیشرانهی ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر این خودرو، ۳۰۱ اسببخار قدرت و ۴۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. قابلیتهای آفرود این خودرو هم بهلطف پرادو همچنان با قدرت باقی مانده و با درنظر گرفتن بستهی آفرود مخصوص در تریم لوکس، این قابلیتها بهبود مییابند.
سیستم چند منظورهی دید با استفاده از دوربینهای جانبی و مانیتورهای پانورامیک، دید بهتری از وضعیت جاده به راننده میدهند. سیستم Crawl Control و حالت Multi Terrain هم حرکت در مسیرهای صعبالعبور را برای لکسوس GX آسانتر میکند. در سیستم Crawl Control یا کنترل خزش، خودرو با استفاده از دور پایین حرکت میکند که لکسوس از آن بهعنوان قفل دیفرانسیل مجازی یاد کرده است.
شایان ذکر است که لکسوس GX از دیفرانسیل مکانیکی قدرتمند تورسن لغزش محدود بهره میبرد. سیستم Multi Terrain هم بهصورت هوشمند، هرزگردی چرخها در مسیرهای آفرود را کنترل میکند و در چند حالت مختلف رانندگی در گل، مسیرهای شنی و سنگی و حالتهای دیگر تنظیم میشود.
علاوهبراین، کنترل حرکت در سراشیبی و استارت در شیب به همراه سیستم کنترل پایداری فعال هم برای لکسوس GX درنظر گرفته شده است. لکسوس برای ایمنی جادهای این خودرو، بستهی سیستم ایمنی مخصوص خود را درنظر گرفته است. این بسته شامل ویژگیهایی همچون هشدار پیش از تصادف به همراه شناسایی عابران پیاده، هشدار خروج از خط، سیستم روشنایی نوربالای خودکار و کروز کنترل دینامیک در سرعت بالا است.
بهمنظور راحتی بیشتر در سفرهای جادهای، لکسوس از سیستم تعلیق سینتکی دینامیک استفاده کرده است که به اختصار از آن با نام KDSS یاد میشود. علاوهبراین، سیستم زیربندی سازگار متغیر با کنترل الکترونیکی هم بهصورت استاندارد برای خودرو درنظر گرفته شده است. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست؛ اما عرضهی آن بهاحتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی انجام میگیرد.