پژو 2008 با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزل رونمایی شد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از پرفروش‌ترین محصولات پژو در بازار جهانی، از سال آینده به بازار خودروهای برقی اضافه می‌شود. نسل جدید پژو 2008، مثل گذشته با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هم عرضه خواهد شد.
تبلیغات

برای مردم ایران، پژو 2008 با عنوان یک رویای قدیمی و از دست‌رفته شناخته می‌شود. خودرویی که قرار بود با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان تولید شود و نمونه‌ای از یک محصول اروپایی قابل خرید در ایران باشد. البته این پروژه، رنگ واقعیت نگرفت و علاوه‌بر قیمت فراتر از انتظار برای 2008، خودروی مذکور با موج جدید تحریم‌های امریکا در سال ۹۷، از چرخه‌ی تولید صنعت ایران، خارج شد. درعوض، استقبال خوبی از پژو 2008 در بازار جهانی صورت گرفت؛ چراکه محصولی کامپکت با شباهت به کراس‌اورهای شهری، همراه قیمت مناسب و شرایط فنی قابل‌قبول بود.

Peugeot 2008  e-2008

با الهام از طراحی نسل جدید پژو 208 که سال ۲۰۱۹ رونمایی شد؛ مدل 2008 هم تغییر چهره داد و امروز با نسل دوم، به نمایش گذاشته شد. این محصول، حالا از زبان طراحی مدرن پژو پیروی می‌کند که تأکید زیادی بر چیدمان خاص در چراغ‌های جلو دارد. پژو 2008، مشابه 208 و 508، دارای سه نوار LED با طرح عمودی در داخل کاسه چراغ اصلی است؛ ضمن‌اینکه همراه‌با خطی باریک از نور LED در طرفین سپر، ارائه می‌شود. حالت سه‌گانه در چراغ‌های عقب هم دیده می‌شود؛ اما در مقایسه با مدل قبلی، لوکس‌تر و ارزشمند‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدید پژو 2008، کمی بزرگ‌تر شده است و همراه‌با ۱۴ سانتی‌متر افزایش طول بدنه، تولید خواهد شد.

Peugeot 2008  e-2008

بهبود اندازه‌ها در پژو 2008، منجر به افزایش فضای جلوی زانو برای سرنشینان عقب شده است. حالا، افرادی با قد ۱۸۰ سانتی‌متر هم، راحتی نسبی در صندلی‌های عقب خواهند داشت. این شرایط، بر صندوق بار نیز تأثیر مثبت گذاشته است؛ به‌طوری‌که ۴۳۴ لیتر فضای مفید وجود دارد. مشابه نسل جدید 208، طراحی داخلی 2008 هم فراتر از یک خودروی اقتصادی و شهری به نظر می‌رسد. چیدمان نمایشگرهای دیجیتال روی داشبورد و پشت فرمان، بالاتر از معمول است تا علاوه‌بر ظاهر مدرن، طراحی خلاقانه و دید بهتر داشته باشند. در مدل‌های آپشنال، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، همراه جدیدترین سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای با رابط‌های اپل‌کارپلی و اندرویداتو وجود دارد؛ ضمن‌اینکه نمایش اطلاعات روی صفحه دیجیتال پشت فرمان هم، به‌لطف فناوری i-Cockpit پژو، حالت سه‌بعدی خواهد داشت.

Peugeot 2008  e-2008

برخلاف محصولات کیا و هیوندای، ظاهر داخلی و خارجی مدل‌های مختلف پژو 2008 با پیشرانه‌ی احتراقی یا برقی، تفاوت خاصی ندارند. در نسخه‌ی تمام‌الکتریکی، یک موتور برقی با قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر نصب شده است که همراه باتری‌هایی به ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۳۱۲ کیلومتر خواهد داشت. شارژرهای ۱۰۰ کیلووات که امروزه در بسیاری نقاط اروپا و امریکا وجود دارند، پس از ۳۰ دقیقه باتری‌های 2008 را به ۸۰ درصد ظرفیت می‌رسانند. پژو برای باتری‌های این خودرو، گارانتی ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر با حفظ ۷۰ درصد ظرفیت ذخیره انرژی، ارائه می‌کند.

گزینه‌های قابل انتخاب برای علاقه‌مندان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، تنوع زیادی دارند. نمونه‌های بنزینی، مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتر، با قدرت‌های ۱۰۰، ۱۳۰ یا ۱۵۵ اسب‌بخار عرضه می‌شوند. نسخه‌‌ی دیزلی با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتر هم، با قدرت ۱۰۰ یا ۱۳۰ اسب‌بخار تولید خواهد شد.

Peugeot 2008  e-2008

فهرست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی، برای خریداران مدل‌های مختلف پژو 2008 وجود دارد. کروز کنترل هوشمند، همراه‌با هشدار خروج از خط، می‌تواند با فناوری کمک‌راننده به تصحیح زاویه‌ی فرمان در جهت مانور بین خطوط بپردازد. دیگر آپشن‌های ایمنی، مثل هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تغییر زاویه‌ی یا شدت نور چراغ‌ها نیز، امکانات قابل سفارش برای پژو 2008 هستند.

برنامه‌ی فروش و قیمت نهایی نسل جدید پژو 2008 با پیشرانه‌های مختلف، اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد. بعضی رسانه‌ها، آستانه قیمت نمونه‌‌ی تمام‌برقی را در حدود ۳۱ هزار یورو (معادل ۳۵ هزار دلار) پیش‌بینی کرده‌اند. ارزان‌ترین مدل با پیشرانه‌ی بنزینی ۱۰۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی هم، احتمالا قیمتی حدود ۱۶ هزار دلار خواهد داشت.

Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
Peugeot 2008  e-2008
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات