لوییس نمیدانست، سیستم ترمز دستی هیدرولیکی سوبارو وقتی که خودرو خاموش است، عمل نمیکند. مکانیک سوبارو که در صحنه حضور داشت، اصرار کرده بود که خودرو را، زمانیکه در دنده نیست، بار نزنند و هشدار داده بود که خودرو به عقب و جلو تکان میخورد. برای همین زمانیکه خودرو را باز کردند، سریعا به عقب سر خورد و منجر به حادثهای دلخراش برای لوئیس شد. این اتفاق تنها بخشی از حوادث انتقال خودروها با تریلر است.
یکی از خبرنگاران، لوئیس را در کامیون مخصوص حملونقل که یک میراث خانوادگی هم به حساب میآید، ملاقات کرد. پدر او، پاول، که این شرکت حملونقل را ۱۲ سال پیش پایهگذاری کرده بود هم حضور دارد. پاول و استیو در حال پولیشزدن یکی از کامیونهای ولوو هستند تا برای حمل ۶ خودروی بسیار خاص، آماده شود.درون این محموله، یک مکلارن سنا، مکلارن 675LT و پورشهی 911GT2 دیده میشود. در عرض چند دقیقه قرار است که این محموله به همایش خودروهای GT ارسال شوند. پاول عاشق کامیون است و قرار است که آخرین نسخه از کامیون اسکانیا را تا هفتهی آینده تحویل بگیرد. لوییس، نزدیک بود که انگشت خود را از دست بدهد اما پاول بارها زندگی خود را به خطر انداخته است. او تجربهی دو سکتهی قلبی براثر استرس ناشی از مدیریت یک شرکت حملونقل دارد. پاول دربارهی این کار میگوید:
این کار بسیار خستهکننده است. کامیونهایی نظیر این ولوو، ۵۴۴ هزار دلار قیمت دارند. در حال حاضر، ما ۲ دستگاه از این کامیونها در سوئد، ۲ دستگاه در اوکراین و یک دستگاه در ژنو داریم.
دو هفته قبل از این ملاقات، این شرکت ۹ خودروی فرمول یک مرسدس را در پیست سیلورستون تحویل داده است. اخیرا هم چندین خودروی آئودی و پورشه را به مراسمهای مختلف رساندهاند. کامیونهای این شرکت عمدتا به مارانلو سفر میکنند تا خودروهای جدید فراری را به خانههای جدیدشان برسانند. در این بین هم خودروهای مختلف را برای نمایشگاهها و رویدادهای مختلف حمل میکنند. بیشتر مشتریهای این شرکت، ثروتمندان اروپایی هستند که کلکسیونی از ابرخودروهای مختلف دارند. یکی از آخرین پروژههای این شرکت، حمل یک فراری F50 و اف 12TRS و یک پورشهی 911 بود. در چنین مواقعی که نهتنها خودروها بسیار ارزشمندند، بلکه غیرقابل جایگزین هم هستند، مشتریان علاقه ندارند خطر زیادی متحمل شوند. این شرکت، ۳ کامیون با سقف بازشونده و ۳ کامیون با طول قابل گسترش در اختیار دارد. درکنار اینها، یک کامیون با قابلیت حمل ۴ خودرو برای مدلهای بزرگ و کامیونهایی با قابلیت حمل ۲ خودرو برای نمونههای بسیار عظیم، خریداری شدهاند.
شرکت دو کامیون مخصوص خودروهای مسابقهای هم دارد که به کمک بالابر، خودروهایی که نمیتوانند از سطح شیبدار استفاده کنند، را جابهجا میکند. استون مارتین یکی از آنها را دراختیار دارد تا بتواند ولکانهای خود را به پیست مسابقه برساند. پس از اینکه خودرو به سیلورستون رسید، برادر ۲۰ سالهی لوییس شروع به باز کردن خودرو و خارج کردن آن از کامیون کرد و خبرنگار حاضر در این رویداد، از او دربارهی راز سالم خارج کردن این خودروها پرسید. او میگوید:
کلید انجام این کار آشنایی کامل با خودروها و امکانات آن نظیر آینههای جمعشوندهی برقی است. یکی دیگر از مهارتهای لازم، کار حرفهای با کلاچ است. این کامیونها بسیار سنگین هستند و خیلی زود، صفحه کلاچ داغ میکنند. یادم است که یک روز بارانی میخواستم با یکی از این کامیونها کار کنم و زمانیکه پای خود را از روی کلاچ برداشتم، کامیون سر خورد و کنترل انتهای آن از دستم خارج شد.
لوییس یک برادر دیگر به نام لی داشت که متاسفانه ۱۰ سال قبل براثر تصادف خودرو درگذشت. باشگاه خودروهای GT یکی از شرکتهایی است که رویدادهای مختلف خودرو در انگلستان برگزار میکند. یکی از گاراژهای این شرکت، پیتلین نام دارد. رانندههای بسیاری از نقاط مختلف جهان به این پیستها میآیند و با انواع فراری، لامبورگینی، مکلارن و پورشه، جلب توجه میکنند. در این گاراژ یک مکلارن سنا، مکلارن 675 و پورشهی 911GT2 قرار دارد که همیشه به این شرکت حملونقل سپرده میشود تا با ایمنی کامل، حمل شوند. باشگاه GT سالیانه ۷ روز را به سیلورستون اختصاص میدهد بهعلاوهی رویدادهای بسیاری که در طول سال اجرا میکند. این شرکت بازدید از کارخانههای مختلف را هم فراهم میکند و اقامت بازدیدکنندهها را در هتلهای بسیار ویژه تأمین میکند.