شرکت خودروسازی آلمانی اوپل که اکنون زیر مجموعهای از گروه پژو سیتروئن محسوب میشود، مدل ۲۰۲۰ اوپل کورسا را معرفی کرد. این خودرو در نسخهی الکتریکی نیز عرضه خواهد شد. اوپل قبلا نسل جدید کورسا را در نسخهی الکتریکی با نام کورسا e رونمایی کرده بود؛ اما اکنون نسخهای با پیشرانهی بنزینی نیز رونمایی شد که کورسا F نام دارد. بدین ترتیب خریداران اوپل کورسا در آینده خواهند توانست در صورت تمایل به جز پیشرانهی الکتریکی، پیشرانهی احتراق داخلی را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند. این پیشرانه از نوع ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که میتواند ۷۵ اسببخار قدرت تولید کند.
پیشرانهی تنفس طبیعی کورسا ۲۰۲۰ درکنار یک جعبهدندهی دستی پنج سرعته تنها در مدل پایهی آن عرضه خواهد شد. برای کسانی که قدرت بالاتری بخواهند اوپل نسخهی توربوشارژر پیشرانه را با قدرت ۱۰۰ اسببخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتونمتر در نظر دارد. یک نسخهی قویتر نیز با قدرت ۱۳۰ اسببخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتونمتر وجود خواهند داشت که میتواند کورسا را در ۸.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. حداکثر سرعت اوپل کورسا با پیشرانهی یادشده ۱۸۸ کیلومتربرساعت است. نسخههای توربوشارژر اوپل کورسا در حالت استاندارد از جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی برخوردار هستند؛ اما بهصورت آپشن امکان سفارش جعبهدندهی ۸ سرعتهی خودکار نیز وجود دارد.
درکنار پیشرانههای بنزینی و پیشرانهی الکتریکی، اوپل یک پیشرانهی توربو دیزلی را نیز برای کورسا در نظر گرفته است که ۱.۵ لیتر حجم دارد و میتواند ۱۰۲ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. اوپل کورسای جدید در تمامی نسخهها شامل نسخهی الکتریکی به چراغهای اصلی LED ماتریکس مجهز خواهد شد که برای اولینبار در چنین کلاسی عرضه میشوند. با پرداخت مبلغی اضافی، امکان سفارش چراغهای هوشمند و دوربین دید جلو نیز برای کورسا وجود دارد.
هاچبک کوچک اوپل تنها ۹۸۰ کیلوگرم وزن دارد. در بحث ابعاد خارجی این خودرو با طول ۴.۰۶ متری تقریبا با نسل قبلی کورسا برابری میکند. ارتفاع سقف نیز در نسل جدید ۴۸ میلیمتر پایینتر آمده است؛ درحالیکه این کاهش ارتفاع تأثیر منفی روی فضای سر سرنشینان ندارد؛ چرا که ارتفاع خودرو نیز به میزان ۲۸ میلیمتر کاهش یافته است.
اوپل کورسا از رقبای فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا ST است. این خودرو از اواسط سال جاری در سه تیپ مختلف عرضه خواهد شد.