گرندپری اتریش با موفقیت دراماتیک ورشتاپن به پایان رسید
مکس ورشتاپن، راننده تیم ردبول توانست در دورهای پایانی با سبقتگیری از چارلز لکلرک، عنوان قهرمانی گرندپری اتریش را از آن خود کند. مسابقه امروز با یک اتفاق ویژه آغاز شد. در ۶ خط ابتدایی، ۳ راننده با سنی کمتر از ۲۲ سال حضور داشتند تا شاهد پایینترین میانگین سنی برای پیشتازان شروع مسابقه در تاریخ فرمول یک باشیم.
شروع مسابقه با استارت ضعیف ورشتاپن همراه بود و راننده جوان تیم ردبول تا رده هشتم نزول کرد. سباستین فتل با شروعی مناسب، خود را به رتبه پنجم رساند تا رقابت بین خودروهای فراری، مرسدس بنز و مکلارن ادامه یابد. دورهای بعدی مسابقه با پیشتازی لکلرک ادامه یافت که فاصله مناسبی را با والتری بوتاس باز کرده بود. عقبتر، رقابت بین فتل و ورشتاپن دنبال شد. در دور ۲۱، والتری بوتاس با وجود لاستیکهای هارد، اولین خودرویی بود که به پیت استاپ رفت. اندکی بعد، سباستین فتل هم برای تعویض لاستیک وارد خط ویژه شد؛ اما توقف فتل بهدلیل آماده نبودن لاستیکها، برای او گران تمام شد. با تعویض لاستیک چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون چند دوری را بهعنوان پیشتاز مسابقه سپری کرد.
همیلتون که روز پر فرازونشیبی را پشت سر گذاشت و در خروج از پیچ یک بارها دچار اشتباه شد، در دور ۳۰ برای تعویض لاستیک وارد پیت استاپ شد و با وجود تعویض بال جلو، ۱۰ ثانیه زمان از دست داد. مکس ورشتاپن پس از تعویض لاستیک جلوی همیلتون درآمد تا رقابتی جذاب بین او و سباستین فتل شکل بگیرد.
پس از ۱۷ دور، سرانجام ورشتاپن از فتل سبقت گرفت و خود را به رده سوم رساند. سرعت خارقالعاده ورشتاپن راه را برای رسیدن به ردهی دوم هم باز کرد تا در دور ۵۶، جای ورشتاپن و بوتاس در رتبهی دوم تغییر کند.
با وجود فاصلهی ۵.۵ ثانیهای ورشتاپن و لکلرک، عملکرد خارقالعادهی رانندهی هلندی، او را به یک قدمی لکلرک رساند. تنها سه دور مانده به پایان مسابقه، ورشتاپن در یک رقابت جذاب و چرخ به چرخ با لکلرک، از رانندهی فراری عبور کرد تا عنوان قهرمانی گرندپری اتریش را از آن خود کند. برخورد بین ورشتاپن و لکلرک تحت بررسی قرار گرفته است و نتیجهی آن بهزودی اعلام خواهد شد. چارلز لکرلک، والتری بوتاس، سباستین فتل و لوئیس همیلتون بهترتیب در مقامهای دوم تا پنجم، مسابقه را به پایان رساندند.
نظرات