اوپل مدتها بود که مدل جدید آسترا را آزمایش میکرد و حالا محصول نهایی آمادهی عرضه به بازار است و تصاویر رسمی آن منتشر شده است. اوپل حالا با افتخار اعلام کرده است که مدل جدید آسترا به دلیل طراحی هوشمندانه، پیشرانه و جعبهدندهی جدید بالاترین راندمان را در بین تمامی نسلهای آسترا دارد و کم مصرفترین آنها است.
اگر به ظاهر بیرونی این خودرو نگاه کنید شاید خیلی متوجه تغییرات نشوید چون در حقیقت اوپل خیلی به طراحی اصلی خودرو دست نزده است اما در طرف دیگر، مهندسان آسترا را به تونل باد بردهاند و با بهینهسازی عملکرد آیرودینامیکی خود موفق به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی آن شدهاند. در نتیجهی این تغییرات مدل Sport Tourer این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۲۵ و مدل هاچ بک نیز دارای ضریب درگ ۰.۲۶ هستند.
بزرگترین تغییرات آسترا جدید به درون کاپوت آن مربوط میشوند، جایی که حالا اوپل پیشرانههای جدید بنزینی و دیزلی توربوشارژر را در نظر گرفته است. پیشرانههای بنزینی با حجمهای ۱.۲ و ۱.۴ لیتر هستند. پیشرانهی نخست میتواند ۱۱۰ اسببخار قدرت و پیشرانهی دوم میتواند ۱۴۵ اسببخار قدرت تولید کند. بهگفتهی اوپل مصرف سوخت متوسط این پیشرانهها با استاندارد WLTP اروپا بین ۵.۲ تا ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. پیشرانهی کوچکتر با جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی و پیشرانهی ۱.۴ لیتری به همراه یک جعبهدندهی ۷ سرعتهی CVT عرضه میشود.
پیشرانهی دیزلی مدل ۲۰۲۰ آسترا نمونهای ۱.۵ لیتری است که در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. نسخهی اول این پیشرانه ۱۰۵ اسببخار و نسخهی قویتر ۱۲۲ اسببخار قدرت دارند. مدلهای دیزلی بهصورت استاندارد به همراه جعبهدندهی دستی ۶ سرعته عرضه میشوند ولی بهصورت آپشن، جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار نیز برای اولینبار در محصولات اوپل در دسترس است. بهگفتهی اوپل میزان انتشار گاز دی اکسید کربن این مدلها نیز به کمک سیستم مبدل کاتالیست جدید، AdBlue، کاتالیزور SCR و فیلتر مخصوص به میزان ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
چراغهای اوپل آسترا ۲۰۲۰ همانند قبل از نوع LED هستند. اوپل یک دوربین دید عقب جدید نیز برای این خودرو طراحی کرده است که وضوح بالاتری دارد. از امکانات این مدل میتوان به پنل پشت فرمان دیجیتال و نمایشگر ۸ اینچ در داشبورد اشاره کرد.