نسخهی پایهی نیسان GT-R پریمیوم ۲۰۲۰ به توربوشارژرهای تقویتشده و سیستم اگزوز بهینهسازیشده مجهز است. نمای ظاهری خودرو نیز مقداری تغییر کرده است و رینگهای ۲۰ اینچی جدیدی را شاهد هستیم که به روش فورج تولید شدهاند. مدل پریمیوم نیسان GT-R از ۵۶۵ اسببخار قدرت و ۶۳۳ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد. درون کابین این مدل هم میتوان به تغییراتی مانند چرم دستدوز و تودوزی خاکستریرنگ اشاره کرد.
نیسان مدل پریمیوم ۲۰۲۰ را در نسخهی مخصوص ۵۰ سالگی با نام 50th Anniversary Edition عرضه خواهد کرد. این مدل ۱۲۳ هزار و ۷۳۵ دلار قیمت دارد که در مقایسه با مدل استاندارد، ۸ هزار و ۵۰۰ دلار گرانتر است. خریداران این مدل میتوانند سه رنگ مختلف برای خودرو خود انتخاب کنند که این رنگها با سابقهی نیسان GT-R در مسابقات اتومبیلرانی کشور ژاپن ارتباط دارند. این سه رنگ آبی با نوارهای سفید و سفید با نوارهای قرمز و نقرهای با نوارهای سفید را شامل میشوند. برای کابین این نسخه هم تودوزی چرم خاکستریرنگ ویژهای در نظر گرفته شده است.
قیمت مدل Track Edition نیسان GT-R نیز از ۱۴۷ هزار و ۲۳۵ دلار شروع میشود و این در حالی است که قیمت مدل ۲۰۱۹ این نسخه درحالحاضر ۱۳۰ هزار و ۲۳۵ دلار است. مدل ۲۰۲۰ به پیشرانهای با قدرت ۶۰۰ اسببخار و گشتاور ۶۵۲ نیوتنمتر مجهز شده است. این پیشرانه درحقیقت همان پیشرانهی V6 تویین توربو ۳.۸ لیتری متعلق به مدل نیسمو است.
درنهایت، به گرانترین مدل GT-R، یعنی نسخهی نیسمو میرسیم که قیمت آن از ۱۷۷ هزار و ۲۳۵ دلار برای مدل ۲۰۱۸ به ۲۱۲ هزار و ۴۳۵ دلار برای مدل ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده است. پیشرانهی این مدل از توربوشارژرهایی مشابه با خودرو مسابقهای کلاس GT3 برخوردار است. قدرت این مدل در مقایسه با قبل تغییری نکرده و همان ۶۰۰ اسببخار باقی مانده است؛ اما نیسان توانسته با اعمال تغییراتی، حساسیت گاز را تا ۲۰ درصد بهبود بخشد. سایر تغییرات این مدل بهینهسازی جعبهدنده و سبکسازی در برخی بخشها است.
نیسان هنوز نسل بعدی GT-R را به مرحلهی تولید نرسانده و فعلا این خودرو در حد ایدهای روی کاغذ است و مشخص نیست نسل بعدی چه زمانی به بازار معرفی شود. نیسان در حال نظرسنجی از مشتریان خود برای تولید نسل بعدی GT-R است و تا اینجا مشخص شده که بیشتر مشتریان فعلی دوست ندارند نسل بعدی هیبریدی باشد.
نظرات