شرکت تیونینگ نویتک (Novitec) که بهتازگی بستهی ارتقای ظاهری برای تسلا مدل ۳ معرفی کرده است، حالا با محصولی سوپراسپرت، یعنی فراری ۴۸۸ پیستا، بازگشته است. اگر به فراری ۴۸۸ پیستای نویتک نگاه کنید، شاید در وهلهی اول نتوانید تغییرات زیادی را تشخیص دهید.
نویتک بهجای استفاده از کیت بدنههای عریض و بالههای بزرگ، ترجیح داده است روی جزئیات خودرو کار کند. به همین منظور، کیت بدنهی ظریف فیبرکربنی برای این خودرو طراحی کرده و ساخته که کارایی آن در تونل باد اثبات شده است.
در قسمت جلو فراری ۴۸۸ پیستا تیونینگشده، از اسپویلر جدیدی استفاده شده است که میزان نیروی رو به پایین تولیدی را افزایش میدهد. در نمای جانبی نیز پیستا بعد از نصب کیت بدنهی نویتک، عضلانیتر و تغییراتی نیز در قاب آینههای جانبی ایجاد شده است. از جمله تغییرات در بخش عقب خودرو، میتوان به نصب اسپویلر کوچک و قطعات فیبرکربنی در اطراف چراغها اشاره کرد و شیشههای دودی هم تکمیلکنندهی ظاهر متمایز این مدل است.
شایان ذکر است رینگهای استاندارد فراری با رینگهای نویتک ۲۱ و ۲۲ اینچی تعویض شدهاند. افزونبراین، نویتک سیستم تعلیق هیدرولیکی نیز روی خودرو مذکور نصب کرده که ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلیمتر کاهش داده است و ظاهری اسپرتتر و خشنتر برای ۴۸۸ پیستا بهارمغان آورده است. برای اینکه خودرو هنگام عبور از شیبها و سرعتگیرها به مشکل برنخورد، سیستم تعلیق هیدرولیکی قابلیت افزایش ارتفاع تا ۴۰ میلیمتر هم دارد.
بستهی تیونینگ بدون دستکاری پیشرانه لطفی ندارد. نویتک نیز به این موضوع توجه کرده است؛ به همین دلیل، افزایش قدرت درخورتوجهی روی پیشرانهی V8 تویینتوربوشارژ ۴۸۸ پیستا شاهد هستیم. پیشرانهی ۳.۹ لیتری استاندارد این خودرو میتواند ۷۱۱ اسببخار قدرت و ۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند؛ ولی نویتک توانسته این اعداد را به ۷۹۱ اسببخار و ۸۹۸ نیوتنمتر برساند. با این افزایش قدرت، سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت فراری ۴۸۸ پیستا از ۲.۸۵ ثانیه به ۲.۷ ثانیه کاهش پیدا کرده و حداکثر سرعت آن نیز با پنج کیلومتر افزایش، از ۳۴۰ به ۳۴۵ کیلومتربرساعت رسیده است. بدینترتیب، تنها خودرو فراریای که در سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت از محصول جدید نویتک سریعتر است، مدل هیبریدی هزار اسببخاری SF90 استراداله با رکورد ۲.۵ ثانیه است.
نظرات