خروج دیبوئف بر تنشهای عمیق تأکید میکند و اتحاد رنو-نیسان را پس از بازداشت کارلوس گوسن، مدیرعامل پیشین نیسان و رنو، در نوامبر ۲۰۱۹، بهشدت تهدید میکند. کارلوس گوسن اکنون بهاتهام تخلفات مالی منتظر شروع محاکمه است؛ ولی اتهامهای وارده را انکار میکند. تنشها با تلاشهای ناکام بولوره و ژان دومینیک سنارد برای ادغام کامل رنو-نیسان و سپس، ادامهی ادغام رنو با فیات کرایسلر که با مخالفت دولت فرانسه بینتیجه باقی ماند، بیشتر شده است.
برخی منابع به رویترز گفتند دیبوئف بهخوبی در نیسان مدنظر قرار گرفته و حتی سمَت مهمی در خودروساز ژاپنی نیز به او پیشنهاد شده بود؛ زیرا روابط او با بولوره بهدنبال دستگیری گوسن بهسردی گرایید؛ اما بولوره، یکی از مدیران معرفیشده بهوسیلهی گوسن که ژانویه بهعنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد، این حرکت را ناکام گذاشت.
دیبوئف در نامهی خداحافظی با همکاران گفت:
تیری بولوره به من گفت هیچکس نمیخواهد با من کار کند و من هم نمیتوانم برای کار در نیسان بروم.
رنو از اظهارنظر دربارهی استعفای دبئوف خودداری کرد. دبئوف به درخواست برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداد. از سال ۲۰۱۳ تاکنون، مدیران زیادی از رنو خارج شدند و به PSA پیوستند. ازجملهی این افراد میتوان به ایان وینسنت، معاون تولید و آلن راپوسو، مدیر واحد مهندسی پیشرانه اشاره کرد.
نظرات