سودآوری PSA فرانسه از مرسدس بنز و بی ام و پیشی گرفت

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های مالی جدید از خودروسازان اروپایی نشان می‌دهد که سودآوری گروه PSA یا پژو-سیتروئن طی سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹، از شرکت‌های مرسدس بنز و بی‌ام‌و پیشی گرفته است.
تبلیغات

سودآوری برای خودروسازان بسیار مهم است؛ آن‌قدر مهم که باعث شده برخی از برندها تنها در برخی از کلاس‌ها، خودرو تولید کنند. شاید تصور کنیم که خودروسازان لوکس مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و به دلیل فروش محصولات گران‌قیمت درآمد بالایی دارند، اما اعداد و ارقام چیز دیگری را بیان می‌کنند. طبق گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز اروپا، طی فصل دوم سال ۲۰۱۹ گروه PSA خودروساز بزرگ فرانسه که نظارت بر برندهایی مانند پژو، سیتروئن، اوپل و واکسال را بر عهده دارد، سودآوری بهتری نسبت به مرسدس بنز و بی‌ام‌و داشته است.

peugeot opel / پژو اوپل

براساس این گزارش، درآمد ناخالص بی‌ام‌و به ۲/۸ و مرسدس بنز هم به ۱/۴ رسیده که کمتر از درآمد ناخالص ۸/۷ درصد گروه PSA است. حتی اشکودا، یکی از برندهای اصلی گروه فولکس‌واگن هم درآمد ناخالص ۸/۱ درصدی را تجربه می‌کند. این موضوع با توجه به قیمت‌های بالای محصولات مرسدس بنز، بی‌ام‌و و سایر خودروسازان لوکس همراه‌با انواع تجهیزات سفارشی، عجیب به‌نظر می‌رسد.

بی ام و مرسدس بنز

قیمت‌های بالا یکی از ضروریات اصلی کالاهای لوکس محسوب می‌شوند، با این حال، گزارش اتوموتیو نیوز اروپا نشان می‌دهد که سودآوری کم مرسدس بنز و بی‌ام‌و می‌تواند نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری بیشتر روی تحقیق و توسعه و تلاش برای حرکت به سمت فناوری‌های جدید خودروی الکتریکی و خودران باشد. رکود بازار چین به همراه اختلاف تجاری موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا هم باعث مشکلات مالی برای دو خودروساز آلمانی شده است.

China car market /‌ بازار خودرو چین

مرسدس بنز و بی‌ام‌و، هر دو موفقیت مالی بسیار خوبی را در بازار چین تجربه کردند" اما اکنون شرایط فرق کرده است. گروه PSA حضور درخورتوجهی در این کشور ندارد، بنابراین اگرچه نتوانست از فرصت‌های موجود بهره‌مند شود، اما از طرفی، نگران رکود فعلی بازار چین هم نیست. البته آمار منتشرشده در یک مقطع زمانی کوتاه است و نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی وضعیت خوب یا بد مرسدس بنز، بی‌ام‌ یا حتی PSA باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات