شاسی بلند مفهومی آئودی AI:TRAIL کواترو رونمایی شد
آئودی از خودروی مفهومی AI: TRAIL کواترو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد؛ مدلی آزمایشی از خودروی الکتریکی آفرود که رانندگی خودران را با قابلیتهای خاص ترکیب میکند. خودروی مفهومی شبیه ماهنورد، پیشنمایشی از برخی ویژگیهای طراحی است که آئودی برای مدلهای شاسیبلند آینده در نظر دارد. خودرو AI: TRAIL چهارمین عضو از سری مدلهای مفهومی AI آئودی به شمار میرود که با نمایش ایکون (Aicon) در سال ۲۰۱۷ آغاز شد.
مدل مفهومی جدید آئودی دارای چهار موتور الکتریکی برای هر چرخ و دارای قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسببخار و ۱,۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور است. همانطور که احتمالا حدس زدهاید، هیچ دیفرانسیل و قفلی در سیستم انتقال قدرت آن وجود ندارد، چرا که به شرایط رانندگی، هر موتور بهصورت جداگانه کنترل میشود.
آئودی ظرفیت باتری را مشخص نکرده اما میگوید شعاع حرکتی اعلامشده بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در جادههای آسفالته یا ۲۵۰ کیلومتر در زمینهای ناهموار و آفرود است. بیشینه سرعت این خودروی برقی خودران به ۱۳۰ کیلومتربرساعت محدود میشود.
نکات برجستهی این مدل مفهومی، تنها قوای محرکه نیست بلکه طراحی خاص بدنه است. آئودی در این مدل، دید گسترده کابین به سبک هلیکوپتر داشت را دراختیار سرنشینان گذاشته است. پنلهای قسمت جلویی و جانبی و سقف از شیشه ساخته شده است.
داشبورد عاری از نمایشگر است. در عوض راننده میتواند از گوشی هوشمند استفاده کند که در ستون فرمان بهعنوان صفحهنمایش و مرکز کنترل عملکردها و سیستم ناوبری خودرو تعبیه شده است. سیاست استفاده نکردن از صفحهنمایش در داخل کابین AI: Trail به آئودی این امکان را میدهد که داشبورد کوتاهتری داشته باشد و باعث افزایش دید سرنشینان به بیرون شود.
خودروی مفهومی AI: Trail با ۴/۱۵ متر طول و ۲/۱۵ متر عرض، دارای ابعاد مشابهی با آئودی Q3 است؛ فاصلهی کف خودرو تا زمین ۳۴ سانتیمتر است، به این معنی که میتواند از مسیر آبی به عمق بیش از نیم متر هم عبور کند.
شاید جالبترین ویژگی آئودی AI: TRAIL، فقدان چراغهای سنتی است که در عوض از پنج پهپاد بدون روتور مجهز به چراغ LED ماتریکس استفاده میکند. راننده میتواند از آنها روی باربند سقفی بهره ببرد یا آنها را در جلوی خودرو به پرواز در آورد تا جاده را روشن کنند. پهبادها همچنین از دوربینهایی برخوردار هستند که میتوانند تصاویر را به نمایشگر تلفن هوشمند راننده منتقل کنند.
نظرات