شورولت در ماه جولای گذشته تصاویری از فضای داخلی کوروت را منتشر کرده بود و اعلام شده بود که نسخهای قویتر از این خودرو در دست توسعه قرار دارد. چندی پیش نیز تیزرهایی از پیشرانهی ۵.۵ لیتری V8 برای این مدل قدرتمند منتشر شده بود که پیشرانه را در کارخانهای در میشیگان نشان میداد. این مدل به یک پیشرانهی ۵.۵ لیتری V8 از نوع تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. C8.R در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد.
گرچه این اعداد با در نظر گرفتن قدرت ۴۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتنمتری مدل کوروت Z51 خیلی زیاد به نظر نمیرسند، اما باید بدانید که این پیشرانه با استانداردهای IMSA طراحی شده است. این موتور مسابقهای بسیار پیشرفتهتر از پیشرانهی استاندارد کوروت است.
شورولت در مورد این پیشرانهی جدید عنوان کرده سعی در تلفیق فناوریهای مسابقهای و مدل خیابانی کوروت داشته و در C8.R شاهد بیشتری اشتراک قطعات بین یک خودروی مسابقهای و یک خودروی تولیدی هستیم. این مدل جدید قرار است در مسابقه رولکس ۲۴ بهطور رسمی به موتوراسپرت وارد شود.
از تغییرات این خودرو میتوان به چراغهای جلوی جدید، رادیاتور قرار گرفته در جلوی خودرو، جعبه دندهی شش سرعتهی سکوئنشال مسابقهای ساخت Xtrac و یک دیفیوزر بزرگ در عقب خودرو اشاره کرد. شورولت یک کیت آیرودینامیکی را هم برای این مدل طراحی کرده و بهینه سازیهایی نیز در بخش شاسی انجام شدهاند که به گفتهی سازنده، این مدل را در مقایسه با نسل قبلی سبکتر و مقاومتر کردهاند.
نظرات