شرکت ایموری موتوراسپرتز (Ermoy Motorspotrs) در تولید پورشههای خاص و کلاسیک مهارت دارد و در جدیدترین پروژه نیز، بهسراغ پورشه اسپیدستر 356 مدل ۱۹۵۹ رفته است. پورشهای که در تصاویر دیده میشود، در اصل پورشهی ۳۵۶ اسپیدستر نیست و مدل کوپهی آن است که در تصادفی شدید سقف آن از بین رفته بود. پس از این تصادف، شرکت تصمیم گرفت این خودرو را به مدل اسپیدستر تبدیل کند. ناگفته نماند مدل اصلی اسپیدستر بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ تولید میشد.
راد ایموری، مدیر شرکت ایموری، در مراسم معرفی این مدل جدید گفت:
طرفداران پورشه متوجه خواهند شد روی این خودرو نام اسپیدستر نصب نشده است؛ چون این خودرو مدلی کوپه بود و ما هم سعی کردیم خودرو آن حالت اولیهی خود را داشته باشد.
در پورشه ۳۵۶ اسپیدستر، بهجای استفاده از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تخت، از موتور ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۰۵ اسببخار استفاده شده است. در این خودرو، با استفاده از جعبهدندهی چهارسرعتهی دستی نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود. شاید قدرت این خودرو چندان بهچشم نیاید؛ ولی باید بدانید اسپیدستر خودرویی بسیار سبک است و فقط ۸۳۹ کیلوگرم وزن دارد.
ازآنجاکه پورشه ۳۵۶ اسپیدستر ایموری قدرت بسیار بیشتری درمقایسهبا نسخهی اصلی این خودرو دارد، سازنده ناچار شده است سیستم تعلیق را نیز تقویت کند. برای این منظور از سیستم تعلیق جدیدی از نوع مستقل در عقب استفاده شده است و کمکفنرها نیز از نوع تنظیمشونده هستند. برای مهارکردن قدرت بیشتر خودرو از دیسکها و کالیپرهای جدیدی هم استفاده شده که مخصوص این خودرو ساخته شدهاند.
این پورشهی اسپیدستر در نمای جلو بسیار دقیق و مانند مدل اصلی دیده میشود؛ ولی در نمای عقب، پوشش آلومینیومی جدید و پوشش محافظ تکی نیز درست در پشت سر راننده نصب شده است. ایموری دستگیرهی کاپوت جلو را حذف کرده است؛ ولی راننده همچنان ازطریق سوراخی میتواند به فیلتر سوخت خودرو دسترسی داشته باشد. زیر این خودرو رینگهای ۱۵ اینچی مشکیرنگ سوار شده است. درون کابین تودوزی چرم قرمز دیده میشود و سرنشینان در فضایی قرار میگیرند که سعی شده کاملا مانند اسپیدستر ۳۵۶ اصلی باشد.