یاماها مدل جدید TMax را برای سال ۲۰۲۰ با پیشرانهی ۵۶۰ سیسی و تیپ جدید Tech Max رونمایی کرد. TMax در بازار اروپا موتورسیکلتی محبوب است به طوری که یاماها تاکنون بیش از ۲۷۵ هزار دستگاه را در این بازار فروخته است.
بهگفتهی یاماها قدرت پیشرانهی جدید ۳.۵ درصد و گشتاور آن ۶ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که وزن آن تنها ۱ درصد بیشتر از پیشرانهی قبلی است. پیشرانهی جدید TMax با استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز سازگاری دارد. سایر بهروزرسانیهای پیشرانه شامل بهینهسازی سیستم خنک کاری با استفاده از رادیاتور بزرگتر و هواکش جدید است. یاماها TMax جدید دارای دو حالت رانندگی برای است. اولی حالت اسپرت مخصوص بزرگراه و دومی حالت شهری است. یاماها جعبهدندهی CVT این اسکوتر را نیز تغییر داده تا با سرعت پیشرانهی جدید همخوانی داشته باشد. بهگفتهی یاماها این تغییر باعث سرعتگیری بهتر و سواری نرمتری شده است.
مانند مدل قبلی در TMax جدید نیز پیشرانه از دوشاخ عقب جدا است و به این ترتیب شاسی آن به موتورسیکلتها بیشتر شباهت دارد تا اسکوترها، چون در اسکوترها معمولا پیشرانه و دوشاخ عقب بهصورت یکپارچه روی هم سوار شدهاند. در قسمت جلویی TMax مدل ۲۰۲۰ از دوشاخهی ۴۱ میلیمتری معکوس استفاده شده است.
یاماها تقریبا تمامی بخشهای بدنهی TMax جدید را از نوع طراحی و ساخته؛ با وجود این همچنان میتوان تشخیص داد که این یک یاماها TMax است. فضای بار زیر صندلی قابلیت قفل کردن دارد و یاماها گفته که حجم آن به گونهای است که بهراحتی میشود یک کلاه ایمنی بزرگ یا دو کلاه بدون محافظ چانه درون آن قرار داد. سایر امکانات شامل چراغهای راهنمای LED، چراغ عقب T شکل، سیستم قفل فرمان مرکزی، سیستم استارت بدون کلید و صفحهنمایش TFT بین دو نشانگر آنالوگ اشاره کرد.
مدل ۲۰۲۰ یاماها TMax در تیپ Tech Max خود تجهیزات جدید هم دارد. مدل Tech Max یک نرمافزار مخصوص تلفن همراه هوشمند دارد که میتواند با استفاده از GPS دائما موتورسیکلت را رهیابی کرده و به این ترتیب سطح بالاتری از ایمنی را ارایه دهد. این نرمافزار اگر موتورسیکلت از محدودهی مشخصی خارج شود به مالک اطلاعرسانی خواهد کرد. مدل Tech Max بهصورت استاندارد به شیشهی جلوی تنظیم شوندهی الکترونیکی، کروز کنترل، تعلیق عقب تنظیم شونده، گرم کن فرمان و گرم کن صندلی مجهز است.
نظرات