تسلا سایبرتراک با مقررات ایمنی و تصادف خودرو اروپا سازگار نیست
تاکنون صحبتهای و نظرات کارشناسی زیادی دربارهی طراحی آیندهنگرانه تسلا سایبرتراک (Cybertruck) گفته شده است. ارائهی چنین نظراتی بسیار خوب است، زیرا هرکسی حق دارد عقیدهی خود را در هر زمینهای بیان کند. اما تسلا برای اینکه بتواند وانت تمام الکتریکی خود را در بازار بفروشد، باید از قوانین ایمنی پیروی کند.
اگر سایبرتراک با طراحی فعلی را بهعنوان مدل نهایی در نظر بگیریم، چنین خودرویی در اروپا پلاک نخواهد شد.طبق گفتهی استفان تلر، کارشناس ایمنی خودرو در مؤسسه SGS-TÜV Saar، درواقع برای اینکه سایبرتراک بتواند با مقررات اروپایی در زمینهی خودرو سازگار شود، اصلاحات اساسی در ساختار اولیهی آن نیاز است.
خودروسازان در ایالات متحده آمریکا، خود میتوانند مجوز تردد خودروها را کسب کنند، درحالیکه در اروپا روندی وجود دارد که شامل خودرو، دولت و مؤسسات خدمات فنی مستقل مانند TÜV میشود. تلر همچنین افزود که ورق فلزی و سخت بدنهی تسلا سایبرتراک در آزمونهای ایمنی ساختار خودرو و محافظت از عابر پیاده در اروپا نمره قبولی نمیگیرد.
تلر گفت:
قسمت جلوی خودرو نباید سخت و محکم باشد. سپر و کاپوت باید برای محافظت از عابران پیاده قادر به جذب انرژی باشند.
همچنین ضربهی ناشی از تصادف ممکن است به بدنهی سایبرتراک صدمهای وارد نکند، اما فشار همین ضربه به سرنشینان خودرو منتقل میشود. وقتی چنین اتفاقی بیفتد، حتی کیسههای هوا هم تأثیرگذار نخواهد بود.
نظرات