خودروهای پلاگین هیبرید لندرور با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری معرفی شدند

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
لندرور از سامانه‌ی پلاگین هیبرید جدید خود با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری سه‌سیلندر بنزینی و میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر برای شاسی‌بلند‌های دیسکاوری اسپرت و رنجرور ایوک رونمایی کرد.
تبلیغات

جگوار لندرور قصد دارد خودرو‌های شاسی‌بلند خود را به سامانه‌ی پلاگین هیبرید مجهز کند. این محصولات لندرور از موتور سه‌سیلندر ۱/۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و پیشرانه‌ی برقی با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار به‌همراه یک باتری ۱۵ کیلووات بهره می‌برند. در مجموع، این سامانه‌ی پلاگین هیبرید ۳۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهند.

دو خودرو لندرور دیسکاوری اسپرت و رنجرور ایوک قرار است به‌ این سامانه‌ی لندرور که با کد P300e شناخته می‌شود، مجهز شوند. درنتیجه‌ی آن، شاسی‌بلند کمپکت رنجرور ایوک در عرض ۶/۳ ثانیه قادر خواهد بود از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد؛ درحالی‌که این زمان برای مدل اندازه‌متوسط دیسکاوری اسپرت ۶/۶ ثانیه است.

رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
رنجرور ایوک پلاگین هیبرید ۲۰۲۱

زمان شارژ‌شدن باتری هر دو خودرو هیبریدی از صفر تا ۸۰ درصد، در ایستگاه‌های ۵۰ و ۱۰۰ کیلووات شارژ سریع DC تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. لندرور دیسکاوری اسپرت و رنجرور ایوک در حالت رانندگی تمام‌الکتریکی، با هر بار شارژ کامل، به‌ترتیب مسافت‌های ۶۶ و ۶۲ کیلومتر را طی می‌کنند. همچنین، لندرور به خریداران این دو محصول کابل‌های شارژ سطح ۲ اهدا می‌کند که با بهره‌گیری از برق خانگی، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود خودروی خود را در عرض ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه شارژ کنند.

این خودرو‌ها علاوه‌بر ارائه‌ی پرفورمنس بالا، مصرف سوخت بسیار کمی دارند. مدل هیبریدی رنجرور ایوک در هر صد کیلومتر رانندگی ترکیبی ۱/۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند و این رقم برای دیسکاوری اسپرت ۱/۶ لیتر در صد کیلومتر است. جعبه‌دنده‌ی هر دو خودرو هیبریدی نیز از نوع ۸ سرعته خودکار است.

لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱
لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبرید ۲۰۲۱

سه حالت رانندگی در این دو مدل لندرور ارائه می‌شود. در رانندگی هیبریدی پیش‌فرض، دو پیشرانه‌ی بنزینی و برقی بسته‌به شرایط رانندگی و میزان شارژ باقی‌مانده‌ی باتری، به‌صورت هماهنگ با‌هم کار می‌کنند. در حالت تمام‌الکتریکی (EV Mode)، صرفا موتور برقی قدرت محرکه‌ی خودرو را تأمین می‌کند و نهایتا در سیف مد، تنها پیشرانه‌ی احتراقی کار می‌کند و شارژ باتری در سطح مشخصی باقی می‌ماند.

این خودروساز بریتانیایی زمان دقیق عرضه‌ی این محصولات را تعیین نکرده است؛ اما در بریتانیا سفارش آن‌ها آغاز شده است و در بازار استرالیا نیز، هر دو مدل لندرور قرار است از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ عرضه شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات