استراتژی تجاری جدید اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی اعلام شد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مسئولان اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، جزئیات مربوط به طرح جدید تجاری خود را اعلام کردند که طبق آن، نیسان روی بازار آمریکای شمالی و رنو روی اروپا متمرکز خواهد شد.
تبلیغات

کارلوس گون که از سال گذشته به اتهام جرایم مالی در ژاپن زندانی شده بود، در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ با جت شخصی‌ به لبنان رسید تا از سیستم قضایی ژاپن فرار کند. او سابقه‌ی مدیرعاملی در نیسان و ریاست هیئت‌مدیره‌ی گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی را در کارنامه داشت. این اتفاق، سال گذشته اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی را در شوک سختی فرو برد. پس از آن نیز همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا خودروساز فرانسوی به لبه‌ی پرتگاه ورشکستگی سوق داده شود و آن را مجبور کرد تا تعدادی از مدل‌های خود را حذف کند. سرانجام پس از چند ماه، این اتحاد استراتژی جدید تجاری خود را اعلام کرده است که می‌تواند به مقاومت در برابر بحران اقتصادی کنونی کمک کند.

Carlos Ghosn / کارلوس گوسن

در کنفرانس مطبوعاتی طولانی که دیروز انجام شد، مسئولان اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به تشریح برنامه‌‌های تجاری جدید خود پرداختند و بخشی که بیشترین توجه کارشناسان را به خود جلب کرد، اصطلاحاً اصول طرح «رهبر - پیرو» برای خودروهای تولیدی است. گفته می‌شود که در هر بخش، این گروه یک مدل «مادر» با تعدادی مدل جانبی مهندسی‌شده توسط شرکت «پیشرو» با پشتیبانی تیم‌های «پیرو» خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که این مدل جدید تجاری تا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی خودرو را کاهش دهد.

استراتژی جدید دیگر این خواهد بود که هر کدام از شرکت‌های اتحاد روی یک یا چند منطقه اصلی در جهان متمرکز می‌شوند؛ هدف این است که هر شرکت بتواند در بازار رقابتی باقی بماند و به‌عنوان مرجعی برای سایر شرکت‌ها به منظور ارتقای رقابت‌پذیری عمل کند. طبق این استراتژی جدید، نیسان مرجع بازار چین، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد بود. رنو مسئولیت بازارهای اروپا، روسیه، آمریکای جنوبی و آفریقای شمالی را بر عهده می‌گیرد، درحالی‌که میتسوبیشی مناطق آسه‌آن و اقیانوسیه را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

تحت این نقش‌های جدید داخلی، نیسان مسئولیت هدایت و بازسازی بخش شاسی‌بلند کامپکت را تا سال ۲۰۲۵ خواهد داشت، درحالی‌که رنو مسئولیت بخش شاسی‌بلند ساب‌کامپکت را بر عهده دارد. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی تخمین می‌زند که نزدیک به ۵۰ درصد از مدل‌های آن تحت طرح «رهبر-پیرو» تا سال ۲۰۲۵ توسعه یافته و تولید شوند.

ژان دومینیک سنارد رنو / renault

ژان دومینیک سنارد، رئیس هیئت مدیره اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در این زمینه اظهار داشت:

این اتحاد، یک همکاری استراتژیک و عملیاتی بی‌نظیر در دنیای خودرو است و ما را برای ایجاد تغییر در چشم‌انداز جهانی خودروها یاری می‌کند. مدل تجاری جدید، اتحاد را قادر می‌سازد تا هر شرکت ضمن ایجاد فرهنگ و میراث مربوط به خود، بیشترین دارایی‌ها و قابلیت‌های عملیاتی را به دست آورد.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات