خودروساز ژاپنی آکورا اعلام کرد که خودرو اسپرت Acura TLX Type S مدل ۲۰۲۱ از پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با قدرت ۳۵۵ اسببخار و ۴۸۰ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد. قدرت پیشرانه ازطریق جعبهدنده خودکار ۱۰ سرعته به نسل چهارم سیستم تمام چرخ محرک Super Handling این شرکت منتقل خواهد شد. سدان اسپرت جدید آکورا TLX تایپ S در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار میشود.
آکورا TLX تایپ S با چنین مشخصاتی در کلاس سدان سایز متوسط درکنار خودروهایی مانند کادیلاک CT5-V با ۳۶۰ اسببخار و آئودی S4 با ۳۴۹ اسببخار قرار میگیرد. درحالیکه برخی خودروسازان از جمله مرسدس بنز، بی ام و و اینفینیتی محصولات قدرتمندتری ارائه میدهند.
درحالیکه علاقهمندان باید برای دیدن ۲۰۲۱ آکورا TLX تایپ S در نمایشگاهها ماهها صبر کنند، شرکتکنندگان در رویداد بینالمللی مشهور پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۲۰ موفق به دیدن این محصول بهعنوان خودروی ایمنی خواهند شد. آکورا میگوید این مدل، نمونه اولیه و هنوز در حال توسعه نهایی است. این شرکت همچنین آکورا TLX تایپ S را به رینگهای سبکوزن سفارشی با طرح پرههای Y شکل، قفس غلتگیر و سیستم فرونشانی آتش مجهز کرده است.
TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ روی پلتفرم جدید و اختصاصی آکورا سوار میشود. این سدان اسپرت بهجای سیستم تعلیق متداول مکفرسون، از سیستم تعلیق جلوی دوجناغی بهره میبرد که طرح آن هندلینگ خودرو را بهبود میبخشد.
آکورا TLX تایپ S به امکاناتی مانند قطعات تزئینی سیاه رنگ در اطراف جلوپنجره، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و دیفیوزر تجهیز میشود تا قابل شناسایی باشد. بهعنوان آپشن، این قطعات با جنس فیبر کربن دردسترس هستند. در داخل کابین، غربیلک فرمان کفتخت و قطعات تزئینی آلومینیومی وجود دارد.
آکورا همچنین دو نمونه مسابقهای ۲۰۲۱ TLX را برای رویداد امسال پایکس پایک هیل کلایمب به ارمغان میآورد. یکی از آنها از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری این سدان بهره خواهد برد که از توربوشارژر و اینترکولر بزرگتری استفاده میکند تا خروجی را به ۲۷۲ اسببخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر افزایش دهد. این مدل همچنین از ترمزهای جلو چهار پیستونی برمبو تایپ S استفاده خواهد کرد. تیم آکورا همچنین سیستم تعلیق را تغییر خواهد داد و مجموعهای از رینگهای ۱۹ اینچی HRE را در آن مورد استفاده قرار میدهد.
مدل دیگر TLX که در پایکس پیک رقابت میکند، اصلاحات ملایمتری دارد. در این نسخه تیونشده از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ، تعلیق اصلاحشده، لنتهای ترمز با کارایی بالا و رینگهای ۱۸ اینچی HRE استفاده میشود. نسخهی تایم اتک (Time Attack) آکورا NSX با هدایت جیمز رابینسون، این سدانها را همراهی میکند.
در بیانیه آکورا آمده است:
مسابقه یکی از ویژگیهای کلیدی عملکرد و DNA آکورا به شمار میرود. در طی ۹ سال گذشته، آکورا از مسابقات پایکس پیک هیل کلایمب بهعنوان فرصتی برای رشد مهارتهای مهندسان جوان خود و بستر تست فناوریهای عملکردی آینده در خودروهای تولیدی استفاده کرده است. تیم مسابقهای Acura Pikes Peak از جمعی از مهندسان داوطلب تحقیقوتوسعه تشکیل شده است و مسئولیت کلیه جنبههای این مسابقه از جمله توسعه خودروها، آمادگی برای مسابقه، پشتیبانی کارکنان و هدایت خودروهای مسابقهای به خط پایان را بر عهده دارد.
نسخه استاندارد ۲۰۲۱ TLX پاییز امسال وارد نمایندگیهای فروش میشود، اما آکورا هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.