رنجرور ایوک هیبرید دیزلی و بنزینی ۲۰۲۱ معرفی شد
برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، عرضه و بهینهسازی پیشرانههای دیزل بهدست شرکت لندرور ادامه دارد. خودروهای گازوئیلسوز بهدلیل هزینهی جانبی و آلایندگی کمتر در اروپا، پرطرفدار هستند و معمولا ارزانتر از مدلهای بنزینی فروخته میشوند.
لندرور بهتازگی دو پیشرانهی دیزل هیبرید چهار سیلندر دولیتری از سری اینجنیوم معرفی کرده است که روی رنجرور ایوک ۲۰۲۱ نصب خواهند شد. این خودروها ۱۶۱ و ۱۹۷ اسببخار قدرت تولید میکنند که برای محصولی در ابعاد ایووک مناسب خواهد بود. موتور / ژنراتور ۴۸ ولتی در هر دو مدل وجود دارد که انرژی بازیافتی ترمزگیزی و شتاب خودرو را به باتریها منتقل یا مصرف میکند. میانگین مصرف سوخت مدل ۱۹۷ اسببخاری ۵/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعتش ۸/۵ ثانیه خواهد بود.
ایوک با پیشرانههای هیبرید بنزینی نیز تولید میشود. این خودروها از موتور چهارسیلندر دولیتری با قدرتهای ۲۰۰ و ۲۴۰ و ۳۰۰ اسببخاری برخوردار هستند. سریعترین نمونه با نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه دارد. همچنین، مدل پلاگین هیبرید ۳۱۰ اسببخار با پیشرانهی بنزینی توربوشارژ ۱/۵ لیتری و میانگین مصرف سوخت ۱/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عرضه خواهد شد.
سیستم سرگرمی در ایوک ۲۰۲۱ علاوهبر اینترنت و بهروزرسانی راه دور، دسترسی به سرویسهای پخش موسیقی و رادیو مثل اسپاتیفای را فراهم میکند. افزونبراین، دو گوشی هوشمند ازطریق بلوتوث میتوانند به خودرو متصل شوند. تهویهی مطبوع ایوک نیز علاوهبر بهبود کیفیت هوا با فیلترهای جدید، اطلاعرسانی از وضعیت جوی بیرون کابین را انجام خواهد داد.
سیستمهای ایمنی شامل رادارهای پشت و فناوری جلوگیری تصادف از عقب بهروزرسانی شدهاند و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم تا سرعت ۳۰ کیلومتربرساعت، فضای پیرامون ایوک را نمایش میدهد. رنجرور ایوک دیزل هیبرید ۲۰۲۱ با قیمت تقریبی ۴۲ هزار دلار در انگلستان فروخته میشود.
نظرات