پس از معرفی خودرو الکتریکی کاملا جدید موکا ای (Mokka-e) در ماه جون، اوپل و واکسهال مدلهای جدید کراساور سابکامپکت خود را با پیشرانهی احتراقداخلی رونمایی کردند.
ازنظر طراحی ظاهری، تشخیص موکا مجهز به پیشرانهی احتراقداخلی از مدل برقی موکا ای تقریبا ناممکن است. ازجمله تنها تغییرات درخورتوجه درمقایسهبا نسخهی برقی موکا میتوان به اضافهشدن لولههای خروجی اگزوز و حذف علامتهای «e» از روی بدنه اشاره کرد. اوپل موکا ۲۰۲۱ دارای پیشرانههای بنزینی و دیزلی از همان سبک طراحی ویزور (Vizor) و صفحهابزار جلوداشبورد Pure Panel بهصورت افقی استفاده میکند.
از دیگر نکات جدید میتوان به عرضهی تیپ GS Line اشاره کرد (در انگلیس با نام تیپ SRi شناخته میشود) که اولینبار نسخهی اسپرتی از موکا ارائه میدهد. در قسمت بیرونی این تیپ، مواردی مانند زهوار قرمزرنگ درها، ویزور مشکی بسیار براق، رینگهای آلیاژی مشکی، سقف دورنگ، قطعات و تزیینات بیرونی مشکی (بهجای کرومی) وجود دارد. در داخل کابین تیپ موکا GS Line / SRi نیز، روکش پارچهای صندلیهای جلو و نوار تزیینی قرمزرنگ دور صفحهابزار جلوداشبورد و هدلاینر مشکی بهچشم میخورد.
اوپل موکا ۲۰۲۱ مجهز به پلتفرم مشترک ماژولار (CMP) با موکا ای، جایگزین دو پیشرانهی بنزینی و دیزلی را به مشتریان ارائه میدهد. زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی ۱/۲ لیتری توربوشارژ سهسیلندر با قدرت ۹۹ اسببخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتنمتر استفاده میشود. این پیشرانه نیروی خود را به جعبهدندهی ششسرعتهی دستی منتقل میکند.
نسخهی بعدی که کمی قدرتمندتر است، از پیشرانهی توربوشارژ ۱/۲ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسببخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر در ترکیب با جعبهدندهی استاندارد ششسرعتهی دستی یا هشتسرعتهی خودکار بهره میبرد.
تنها نسخهی دیزلی ارائهشده به پیشرانهی ۱/۵ لیتری چهارسیلندر با قدرت ۱۰۹ اسببخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر مجهز است. این پیشرانه بهصورت اختصاصی با جعبهدندهی ششسرعتهی دستی ارائه میشود و نسخهی دیزلی باتوجهبه مصرف سوخت ۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار دیاکسیدکربن ۱۰۰ گرم در کیلومتر، اقتصادیترین مدل موکا ۲۰۲۱ بهشمار میرود.
کارشناسان اوپل و واکسهال میگویند که موکا ۲۰۲۱ ازنظر فنی نوآوریهای مدرنتری ارائه میدهد. این نوآوریها سیستمهای پیشرفتهی کروزکنترل و تثبیت موقعیت Active Lane، چراغهای جلوی LED ماتریسی IntelliLux، دوربین دید ۱۸۰ درجه پانوراما و دستیار پارک خودکار را شامل میشود.
درزمینهی سیستمهای سرگرمی و اطلاعاتی، مشتریان میتوانند از بین رابطهای کاربری Multimedia Radio و Multimedia Navi مجهز به صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی و سیستم لوکس Multimedia Navi Pro مجهز به صفحهنمایش لمسی ۱۰ اینچی با وضوح درخورتوجه یکی را انتخاب کنند. تمام این نمایشگرهای لمسی قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو دارند و میتوانند با صفحه ابزار دیجیتال جلوداشبورد ۱۲ اینچی ترکیب شوند.
نظرات