در ظاهر، کراساورهای پژو 3008 و 5008 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما 5008 حدود ۱۰ سانتیمتر در عرض و ۲۰ سانتیمتر در طول، بزرگتر است. این شرایط باعث میشود، نسخهی سهردیفه از 5008 هم قابل تولید باشد. نسل این خودرو که سال ۲۰۰۹ معرفی شد، اصلا شاسی بلند نبود و در کلاس استییت (پنجدر استیشن) به تولید رسید. نسل دوم 5008 از سال ۲۰۱۷ وارد بازار اروپا شد تا یک کراساور اندازه متوسط به سبد محصولات پژو اضافه شود. این محصول طی سه سال اخیر، بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
پژو 5008 مدل ۲۰۲۱، بسیار شبیه به 3008 جدید است که دیروز معرفی شد. چراغهای تمام LED، جلوپنجره مدرن و نوار روشنایی روز با خط عمودی در طرفین سپر، مهمترین تفاوتهای نسخه جدید با مدل قبلی هستند. در فضای داخلی هم، تفاوت خاصی بین 5008 یا 3008 ساخت ۲۰۲۰ وجود ندارد و همچنان، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی با مانیتور ۱۰ اینچ پشت فرمان، ارائه خواهد شد. خریدار میتواند برای این خودروها، رینگهای اسپرت ۱۹ اینچ هم سفارش دهد.
فراتر از ظاهر، پیشرانههای متنوع با مصرف سوخت پایین و عملکرد چشمگیر، مهمترین عامل فروش کراساورهای مدرن پژو در اروپا هستند. برای سال ۲۰۲۱، مدل پایه از 5008 دارای موتور ۳ سیلندر توربوشارژ ۱/۲ لیتری خواهد بود که قدرت ۱۳۰ اسببخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر فراهم میکند. با این شرایط، ارزانترین نسخه 5008 میتواند در زمان ۱۰/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر فراهم کند که برای یک کراساور خانوادگی، راضیکننده است.
پژو 5008 با پیشرانههای ۱/۵ لیتر بنزینی و ۲ لیتر دیزل نیز تولید خواهد شد که بهترتیب، قدرت ۱۳۰ اسببخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر و ۱۸۰ اسببخار با ۴۰۰ نیوتنمتر فراهم میکنند. قدرتمندترین نسخه، پیشرانه ۱/۶ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۸۰ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که ۸/۳ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۵/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
مدل جدید پژو 5008، اواخر سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهد شد. آستانه قیمت این محصول، احتمالا بدون تغییر نسبت گذشته، در حدود ۳۲ هزار دلار خواهد بود.
نظرات