نسخه نهایی نیسان GT-R R35 در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد
نیسان هماکنون با وجود 370Z و GT-R دو خودرو مسابقهای قدیمی برای فروش در بازار دارد. درحالیکه مدل 370Z سرانجام در اواخر ماه جاری بهروزرسانی میشود (حداقل در قالب نمونه اولیه)، نسل آینده مدل GT-R به این زودیها معرفی نخواهد شد. در حقیقت، طبق گزارش جدید مجله ژاپنی Best Car Web به احتمال زیاد این خودرو را زودتر از سال ۲۰۲۳ مشاهده نخواهیم کرد.
نیسان R35 گودزیلا ظاهراً در سال ۲۰۲۲ با پیشرانه قدرتمند ۷۱۰ اسب بخاری در قالب نسخه نهایی (Final Edition) معرفی خواهد شد. تا آن زمان عمر گودزیلا تقریبا ۱۵ ساله میشود و انتظار میرود مدلی محدود با تیراژ حدود ۲۰ دستگاه باشد. اگر میزان قدرت پیشرانه آشنا بهنظر میرسد، به این دلیل است که از همان پیشرانه GT-R50 طراحیشده توسط ایتالدیزاین با گشتاور ۷۸۰ نیوتنمتر بهره خواهد برد.
همانطور که به یاد میآورید، نیسان GT-R50 از نسخهی بسیار پیشرفته پیشرانه توئین توربو ۳/۸ لیتری خورجینی ۶ سیلندر استفاده میکند که توسط نیسمو تنظیم شده و مجهز به توربوشارژر خودروی مسابقهای GT-R سری GT3 است. پیشرانه از اینترکولرهای بزرگتر همراهبا انژکتورهای دارای جریان سوخت بالا بهره میبرد و جعبهدنده خودکار ۶ سرعته دوکلاچه و سایر اجزای اصلی خودرو تا حد ممکن تقویت شدهاند.
مجله Best Car Web همچنین میگوید نسخه نهایی نیسان GT-R R35 در ژاپن ۴۰ میلیون ین قیمت خواهد داشت که طبق نرخ ارز فعلی حدود ۳۷۷،۳۰۰ دلار است. قیمت این مدل خیلی بیشتر از نیسان GT-R نیسمو ۲۰۲۱ است که در بازار ایالات متحده با قیمت ۲۱۰،۷۴۰ دلار به فروش میرسد، اما در مقایسه با GT-R50 ایتالدایزاین و قیمت ۱ میلیون دلاری آن منصفانه بهنظر میرسد.
همانطور که همیشه درباره گزارشهای GT-R صدق میکند، میتوان حدسهای بیشتری برای سایر مدلها هم زد. با این اوصاف منطقی است که نیسان R35 باتوجهبه ارتقای سختافزاری دردسترس، در قالب نسخهای قدرتمندتر عرضه شود.
برخی منابع معتقد هستند که علاوه بر R35، نسل بعدی خودروهای اسپرت نیسان نیز در آینده از فناوری هیبریدی یا برقی استفاده خواهند کرد. احتمالاً این خودروها به سیستم بازیابی انرژی جنبشی اقتباس شده از خودروی مسابقهای GT-R LM نیسمو مورد استفاده در لمانز مجهز شوند. اتوموتیو نیوز ادعا میکند که نیسان R36 درواقع میتواند در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود.