مک لارن 765LT با تیونینگ نویتک معرفی شد
مکلارن 765LT میراث 675LT را ادامه داد؛ درحالیکه پیشزمینهای برای ساخت اَبَرخودرو مسابقهای 720S شد. پیشرانهی چهارلیتری تویینتوربو مکلارن 765LT قویتر از پیشرانهی 720S است؛ اما برای جلب رضایت نویتک (Novitec) کافی نبود. این شرکت تیونینگ خودرو و خدمات پس از فروش آلمانی در زمینهی اصلاح و تقویت اَبَرخودروها درمقایسهبا بسیاری از سازندگان بسیار بهتر عمل میکند. این شرکت جادوی خود را روی یکی از اَبَرخودروهای جدید مکلارن پیاده کرد و بدینترتیب هم پیشرفتهای بصری و هم پیشرفتهای عمدهای در عملکرد به آن افزود.
بهگزارش موتوروان، نویتک سه مرحله تقویت و اصلاح مختلف را برای مکلارن 765LT ارائه میدهد؛ اگرچه قدرتمندترین مرحله Performance Stage ۲ است. واحد کنترل الکترونیکی N-Tronic این شرکت جرقه و تزریق سوخت پیشرانه را تعدیل و کنترل فشار الکترونیکی را اصلاح میکند تا خروجی پیشرانه را به ۸۵۵ اسببخار قدرت و ۸۹۸ نیوتنمتر گشتاور افزایش دهد. نیروی اضافی پیشرانهی این اَبَرخودرو باعث میشود تا در زمان ۲/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت و در ۶/۵ ثانیه به سرعت دویست کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت خودرو بیش از ۳۳۰ کیلومتربرساعت (۲۰۵ مایلبرساعت)، یعنی سریعتر از مکلارن 720S با ۳۴۰ کیلومتربرساعت است.
بهبود صدای پیشرانهی مکلارن 765LT ازطریق افزودن سیستم اگزوز Inconel نویتک انجام میشود که مشتریان میتوانند با آبکاری روکش طلای ۹۹۹ آن را بیشتر بهبود بخشند. این شرکت رینگهای آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی LT ساخت MC2 را با لاستیکهای فوسن (Vossen) پوشاند که در ۷۲ رنگ مختلف با روکش براق یا صیقلی موجود است. فنرهای اسپرت نویتک حدود ۲۰ میلیمتر ارتفاع سواری را کاهش میدهند و این کار مرکز ثقل خودرو را کاهش میدهد که کمتر از ۱،۳۵۰ کیلوگرم (۲،۹۷۶ پوند) وزن دارد.
نویتک ارتقای عملکرد را با تعداد زیادی بهبود بصری همراه میکند که بیشتر آنها استفاده از فیبرکربن برای قطعات بدنه را شامل میشود. قطعات آیرودینامیکی بهروزرسانیشده افزونههای کربنی برای چراغهای جلو، پنلهای محافظ بدنهی فیبرکربنی، ورودیهای هوا، بادگیر سقفی، کاپوت، در صندوق عقب و... را دربر میگیرد. در داخل کابین، نویتک به مشتریان قدرت انتخاب «تقریبا بیحدوحصری» از انواع رنگ و چرم ظریف و آلکانترا ارائه میدهد.