بوگاتی ریمک تأسیس شد؛ آغاز همکاری رسمی بوگاتی و ریمک و پورشه
براساس قرارداد جدید، ۴۵ درصد سهام شرکت بوگاتی ریمک دراختیار پورشه و ۵۵ درصد نیز دراختیار ریمک خواهد بود. با این وضعیت، مت ریمک، بنیانگذار ۳۳ ساله خودروسازی ریمک، مدیر عامل شرکت بوگاتی ریمک خواهد شد و ۳۷ درصد سهام این مجموعه جدید را خواهد داشت. درمقابل، پورشه مالک ۲۴ درصد و هیوندای مالک ۱۲ درصد از سهام ریمک هستند.
گفتنی است دپارتمان فناوری و مهندسی ریمک با نام Rimac Technology فعالیت مستقل خود را ادامه خواهد داد. در سالهای اخیر، این بخش نقش مهمی در ساخت پیشرانههای برقی و باتریها ایفا کرده است. برندهای بوگاتی و ریمک تولیدات خاص خود را ادامه خواهند داد؛ اما احتمالا ازنظر فناوری و تجهیزات مرتبط با قوای محرک، اشتراکهایی خواهند داشت.
شرکت جدید بوگاتی ریمک فعالیتش را در ساختمان جدیدی به نام ریمک کامپوس در پایتخت کشور کرواسی آغاز میکند. در ابتدا، ۳۰۰ نفر در زاگرب و ۱۳۰ نفر از مولشایم (دفتر اصلی بوگاتی در فرانسه) برای بوگاتی ریمک کار میکنند؛ اما تا سال ۲۰۲۳، تعداد کل کارکنان به ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
تأسیس شرکت بوگاتی ریمک به تولید ابرخودروهای برقی بوگاتی در آینده نزدیک منجر خواهد شد تا پیشرانههای W16 با موتورهای الکتریکی جایگزین شوند. البته تعهدات برندهای بوگاتی و ریمک در تحویل مدلهای پیشفروششده از شیرون و نورا (Nevera) انجام خواهد شد.
افزونبراین، پورشه بر عملکرد تجاری و فنی بوگاتی نظارت خواهد کرد و موضوع خروج بوگاتی از گروه زیرمجموعههای فولکسواگن و فروش سهام آن منتفی خواهد شد. در شرایط جدید، ابرخودروهای لوکس برقی را بوگاتی و مدلهای اسپرت و جوانپسند با پیشرانههای مشابه را ریمک تولید خواهد کرد.