هاچ بک اسپرت نیسان نوت آئورا نیسمو با پیشرانه هیبرید معرفی شد
نوامبر سال ۲۰۲۰ نیسان نسل سوم نوت (Note) را معرفی کرد؛ نیسان نوت یک سوپرمینی JDM تقریبا به اندازهی فولکسواگن پولو مجهز به پیشرانه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک اختیاری است. به گزارش موتوروان، سال ۲۰۲۱ هاچبک سابکامپکت نیسان در نسخهی نوت آئورا (Aura) با عرض بیشتر و نمای بیرونی اصلاحشده معرفی شد.
ظاهراً طراحی نیسان نوت آئورا نیسمو از سبک خودروهای مسابقهای شهری الهام گرفته شده و نیسان مجموعهای از تزئینات قرمزرنگ روی آن نصب کرده است که انتظار میرود در خودرویی با نشان نیسمو مشاهده شود. این مدل روی رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۴ پیچیده شده و دارای سپرهای کمی تهاجمیتر و اسپویلر بزرگ سقفی در عقب است. رنگ قرمز در بیرون خودرو ادامه مییابد و حتی در داخل کابین نوت آئورا نیسمو به صندلیهای جلو Recaro با روکش پارچه و چرم مصنوعی منتهی میشود.
نیسان نوت آئورا نیسمو بهطور انحصاری با پیشرانهی بنزینی ۱٫۲ لیتری تنفس طبیعی بهعنوان ژنراتوری برای تغذیه موتور الکتریکی نصبشده در جلو و باتری لیتیوم یون کوچک خودرو ارائه میشود. در اصل، نوت آئورا نیسمو یک خودروی الکتریکی به شمار میرود که شعاع حرکتی آن به کمک پیشرانه احتراق داخلی افزایش مییابد. همانند نوت آئورا معمولی، این سیستم پیشران ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور ارائه میدهد.
آئورا اولین مدلی از نیسان نوت نیست که از تغییرات نسخهی نیسمو برخوردار است زیرا نسل قبلی نیز در نسخه اسپرت ارائه میشد، اما اکنون به دلیل بهبود سیستم e-Power، قدرت پیشرانه ۲۵ درصد و گشتاور آن ۱۸ درصد افزایش مییابد. علاوه بر این، مسئولان نیسان میگویند تغییرات ظاهری همراه با مزایای آیرودینامیک واقعی به ارمغان آورده شده است و این خودرو از ارتقای سیستم تعلیق و بدنهی محکمتر برای هندلینگ بهتر بهره میبرد.
اگر میپرسید هزینهی خرید نوت آئورا نیسمو چقدر است، نیسان مبلغ ۲,۸۶۹,۹۰۰ ین از مشتریان این خودرو در ژاپن درخواست میکند که با نرخ ارز فعلی به حدود ۲۶,۲۰۰ دلار میرسد. اگر خریداران بخواهند این هاچبک کوچک را بهعنوان خودروی تمامبرقی با موتورهای الکتریکی در جلو و عقب و بهرهگیری از سیستم تمام چرخ محرک (AWD) خریداری کنند، تقریباً همان مقدار قیمت دارد؛ اما بهصورت نسخهی Nismo موجود نیست.
نظرات