پیشرانه برقی فورد الومینیتور برای فروش به دیگر خودروسازان معرفی شد

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد موتور الکتریکی الومینیتور را برای فروش به سایر خودروسازان معرفی کرد که ۲۸۱ اسب بخار قدرت، ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور و ۳۹۰۰ دلار قیمت دارد. این محصول در نمایشگاه SEMA امسال رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

فورد روی تولید موتور الکتریکی کار می‌کند و آن را در نمایشگاه SEMA در ماه نوامبر به نمایش خواهد گذاشت. به گزارش Carscoops، این موتور الکتریکی الومینیتور (Eluminator) نام دارد و فورد آن را به‌طور رسمی در مراسمی رونمایی کرد. این موتور الکتریکی پاییز امسال دردسترس قرار خواهد گرفت و به‌عنوان پیشنهادی ایدئال برای خودروهای الکتریکی اعلام شده است.

فورد خیلی به جزئیات زیادی درباره‌ی الومینیتور اشاره نکرد؛ اما گفته می‌شود این موتور الکتریکی ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این‌ها ارقام قابل قبولی هستند و هائو تای تانگ، مدیر ارشد عملیات و پلتفرم محصول فورد، می‌گوید خروجی الومینیتور بیشتر از مدل برقی موستانگ است. علاوه بر این، فایل‌های CAD منتشرشده توسط فورد پرفورمنس نشان می‌دهد که موتور الکتریکی الومینیتور ۵۷۰ میلی‌متر طول دارد و به‌طور در خور توجهی کوچک‌تر از پیشرانه‌های سنتی فورد است. گفته می‌شود این موتور الکتریکی باید بسته باتری همراه داشته باشد.

با توجه به صفحه‌ی محصول، این همان موتوری است که در موستانگ Mach-E GT پیدا می‌کنید. احتمالاً این موتور الکتریکی روی محور عقب سوار می‌شود؛ زیرا ارقام پیشنهادی آن با موستانگ Mach-E دوربرد و موتور عقب مطابقت دارد. فورد به برخی مشخصات دیگر نیز اشاره می‌کند؛ وزن این موتور به ۹۲ کیلوگرم می‌رسد که کمی کمتر از نصف وزن پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر کایوت است.

موستانگ مک ای جی تی / Mustang Mach E GT

به گزارش اتوبلاگ، قیمت موتور الکتریکی فورد الومینیتور ۳۹۰۰ دلار است. برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه‌ی کایوت با قیمت ۹۵۰۰ دلار و پیشرانه‌ی گودزیلا با قیمت ۷۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. اما نکته اینجا است که چیز زیادی همراه این موتور وجود ندارد. خریداران تنها موتور الکتریکی، مهارهای سیم‌کشی با ولتاژ پایین و بالا و لوله‌ی تهویه را دریافت می‌کنند؛ اما کنترلر، شارژر یا بسته باتری برای خریداران ارائه نمی‌شود. احتمالاً فورد نوعی بسته باتری و سایر قطعات پشتیبانی را با پرداخت هزینه عرضه خواهد کرد تا به خریداران برای تبدیل مدل احتراقی به خودروی الکتریکی کمک کند. ما همچنین تصور می‌کنیم که چنین امکاناتی، هزینه‌ی نهایی را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. حتی اگر خریداران بسیاری از قطعات را از جای دیگر تهیه کنند، قیمت نهایی ارزان نخواهد بود.

فورد تنها خودروسازی نیست که روی موتورهای برقی کار می‌کند و شورولت نیز سال گذشته K5 بلیزر ۱۹۷۷ برقی را معرفی کرد. این محصول دارای بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعت و همچنین موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۱ نیوتن‌متر گشتاور است. بسیار هیجان‌انگیز است که تولیدکنندگان بیشتری شروع به ارائه قطعات قوای محرکه برقی می‌‌کنند. ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم فورد چه چیزهای دیگری برای تبدیل مدل‌های احتراقی به خودروی برقی ارائه می‌دهد و می‌توانیم در نمایشگاه SEMA امسال اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات