شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ با تیپ آفرود ZR2 معرفی شد
شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ با بهروزرسانی درخورتوجه در زمینه فناوریهای جدید معرفی شد که تیپ جدید ZR2 را بهعنوان پرچمدار جدید آفرود این مدل در خطتولید شورولت معرفی میکند. بهگزارش موتوروان، وانت پیکآپ بهروزرسانیشده بهار ۲۰۲۲ فروخته میشود و بیشک شورولت امیدوار است این بهروزرسانی به سیلورادو قدرت کافی بدهد تا از رم ۱۵۰۰، دومین خودرو پرفروش آمریکا پس از فورد سری F، پیشی بگیرد.
تیپ آفرود ZR2
شورولت میخواهد مدل جدید سیلورادو ZR2 در خارج از جاده بسیار قدرتمند باشد، بدون اینکه راحتی در جاده را از دست بدهد. برای سازگاری با چنین شرایطی، کیت بالابرنده سیستم تعلیق با کمکفنرهای ۴۰ میلیمتری مولتیماتیک سوپاپ اسپولی DSSV بهکار گرفته میشود. فنرهای جدید همچنین حرکت عمودی چرخ جلو و عقب را در تیپ تریل باس (Trail Boss) افزایش میدهند.
قدرت تیپ ZR2 از پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر تنفسطبیعی جنرال موتورز تأمین میشود که ۴۲۰ اسببخار قدرت و ۶۲۴ نیوتنمتر گشتاور دارد. جعبهدنده اتوماتیک آن ۱۰ سرعته است و درصورت لزوم، قفلهای الکترونیکی جلو و عقب برای حداکثر کشش وجود دارد. تیپ ZR2 شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ حداکثر ظرفیت حمل بار ۶۵۳ کیلوگرم در کفی عقب و میزان کشش تریلر ۴،۰۳۷ کیلوگرم را دارد و حالت رانندگی Terrain نیز بهچشم میخورد که اجازه میدهد با یک پدال در شرایط رانندگی خارج از جاده حرکت کند.
تیپ ZR2 با ضربهگیرهای اصلاحشده که زاویه دیدار (Approach Angle) وانت را به ۳۱/۸ درجه افزایش میدهد، بهراحتی تشخیصپذیر است. همچنین، کاپوت مشکی و جلوپنجره متفاوت با مدلهای معمولی سیلورادو وجود دارد که نشان مخصوص شورولت را شامل میشود. سینی محافظ زیرین تا حدی در زیر وانت مشاهدهکردنی است و روی لاستیکهای ۳۳ اینچی مخصوص زمینهای گِلی همراه با رینگهای ۱۸ اینچی سوار میشود. در داخل کابین، روکش چرم دو رنگ Jet Black و Graystone وجود دارد.
ظاهر جدید
تمام تیپهای شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ از طراحی جدید سپر با جلوپنجره بهروزرسانیشده بهره میبرند که موقعیت چراغهای جلو را پایین میآورد و «تیغههای» بحثبرانگیز در گوشه جلو مدلهای قبلی را بهسمت بیرون متمایل میکند. در تیپ LT و سایر تیپهای قویتر، چراغهای روشنایی روز وقتی مالک در حال حرکت بهسمت وانت یا دورشدن از آن است، دنباله متحرکی دارند که نمای زیبایی ایجاد میکند. همچنین، سه رنگ بیرونی جدید وجود دارد: خاکستری تیره و ماسهای و آبی یخچالی متالیک.
بهسازی داخل کابین
تیپهای LT و قویتر نیز نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی جلوداشبورد و صفحهنمایش ۱۳/۴ اینچی سیستم سرگرمی دارند. بسته به اطلاعاتی که راننده میخواهد ببیند، نمایشگر بزرگ جلو راننده کاملا تنظیمشدنی است. در وانتهای دارای صندلی سطلی، هماکنون اهرم تعویض دنده الکترونیکی روی کنسول مرکزی وجود دارد و مدلهای دارای صندلی نیمکتی هنوز از اهرم تعویض دنده بغل فرمانی بهره میبرند.
تیپ قویتتر های کانتری (High Country) از طیف وسیعی از تزیینات چوبی روی کنسول، قسمت بالای جعبه داشبورد و پنل درها برخوردار است. در همین حال، صندلیهای چرمی الگوی سوراخدار و دوخت سفارشی دارند. توریهای فولادی ضدزنگ نیز بلندگوهای استریو Bose را میپوشاند.
ارتقای فناوری
تیپ High Country، تنها تیپ شورولت سیلورادو است که از سیستم دستیار رانندگی پیشرفته سوپرکروز (Super Cruise) بهره میبرد و حتی هنگام حمل تریلر نیز کار میکند. این فناوری بهاندازهای هوشمند است که میتواند میزان جرم اضافهشده به پشت وانت را تشخیص دهد و مواردی مانند فاصله ترمز را مطابق آن تنظیم کند. قابلیت تشخیص نوسان نیز میتواند نشان دهد که تریلر شروع به حرکت به جلو و عقب کرده است و راننده را مجبور میکند تا کنترل وانت را در دست بگیرد.
تمامی تیپهای سیلورادو ۲۰۲۲ به مجموعه ایمنی Safety Assist شورولت مجهزند؛ ازجمله هشدار برخورد به جلو، دستیار نگهداری در خط با هشدار خروج از خط حرکت، ترمز اضطراری خودکار، ترمز مخصوص عابر پیاده در جلو، نشانگر فاصله و قابلیت نور بالا اتوماتیک.
ازجمله فناوریهایی که بهصورت آپشن ارائه میشوند، به هشدار نقطه کور سمت تریلر و بهبود سیستم کروزکنترل تطبیقی میتوان اشاره کرد که میتواند کشش اضافی و افزایش فاصله ترمز را هنگام کشیدن تریلر کنترل کند. درمقابل، شورولت قبلا به مشتریان توصیه میکرد که هنگام کشیدن تریلر از سیستم کروزکنترل تطبیقی استفاده نکنند.
پیشرانههای بهتر
شورولت سیلورادو ۲۰۲۲ از مجموعهای از پیشرانههای ارتقایافته استفاده میکند. چهار گزینه شامل پیشرانه توربوشارژ ۲/۷ لیتری چهار سیلندر، پیشرانه ۵/۳ لیتری خورجینی هشت سیلندر، پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر و پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی دیزلی برای سیلورادو جدید در نظر گرفته شده است. پیشرانه توربوشارژ ۲/۷ لیتری چهار سیلندر ۳۱۰ اسببخار قدرت و ۵۶۹ نیوتنمتر گشتاور، اما مدل کنونی ۳۱۰ اسببخار قدرت و ۴۷۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این افزایش توان به مشتریان امکان میدهد در نسخههای محرک عقب، تریلرهایی تا وزن ۴،۳۵۵ کیلوگرم (۹،۶۰۰ پوند) را یدک بکشند.
بهعلاوه، سیلورادو با پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل خطی میتواند بهجای ۹،۵۰۰ پوند (۴،۳۰۹ کیلوگرم) برای نسخه موجود، تریلری تا وزن ۶،۰۳۳ کیلوگرم (۱۳،۳۰۰ پوند) را یدک بکشد. از دیگر تغییرات میتوان به شاسی تقویتشده، بهبود خنککاری و تغییر نسبت گرداننده نهایی از ۳/۲۳ در مدل کنونی به ۳/۷۳ در مدل جدید اشاره کرد.
شورولت هنوز به قیمت سیلورادو ۲۰۲۲ اشاره نکرده است؛ اما در زمانهای نزدیک به عرضه برای مشتریان اعلام خواهد شد. هماکنون، پیکآپ شورولت سیلورادو ۲۰۲۱ با قیمت پایه ۲۹،۳۰۰ دلار در بازار فروخته میشود و مدل ۲۰۲۲ به احتمال زیاد با افزایش کمی برای مشتریان عرضه خواهد شد. البته قیمت نهایی باتوجهبه اضافهشدن کرایه حمل تا مقصد و برخی آپشنها در تیپهای قویتتر، افزایش خواهد یافت.