تصویر اولین خودرو برقی شیائومی برای رقابت با تسلا مدل 3 منتشر شد

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین تصویر خودرو برقی شیائومی برای رقابت با تسلا مدل ۳
براساس گزارش، اولین مدل خودرو برقی شیائومی با سدان تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد؛ اما ازنظر اندازه، بزرگ‌تر و عملکرد بهتری خواهد داشت.
تبلیغات

به‌گزارش arenaev، شیائومی، تولیدکننده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند، در حال کار روی دو خودرو برقی است که مدل اول با هدف رقابت با سدان تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) تولید می‌شود. ظاهراً مدل اول که نام رمز Modena (مودنا) دارد، بزرگ تر و قدرتمندتر از تسلا است و هم‌قیمت خودرو برقی P7 شرکت XPeng نیز خواهد بود.

گفته می‌شود که این شرکت دو نسخه‌ی مختلف از این خودرو را در نظر دارد: یکی با قیمت اولیه‌ی بین ۳۸,۰۰۰ دلار تا ۴۳,۶۰۰ دلار و دیگری با قیمت اولیه ۵۱,۶۰۰ دلار.

پیش‌بینی می‌شود مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر با باتری لیتیوم‌آهن فسفات استاندارد ۴۰۰ ولتی BYD کار کند و به عموم مردم فروخته شود. افزون‌براین، بسیاری از حسگرهای توسعه‌یافته با همکاری شرکت آلمانی کانتیننتال (Continental) از‌جمله دوربین‌ها و پنج رادار mmWave مشابه آنچه شاسی‌بلند Li Auto Li ONE 2021 استفاده می‌کند، در خود جای خواهد داد.

اولین تصویر خودرو برقی شیائومی از نمای جلو

مدل گران‌تر طبق معماری ۸۰۰ ولت با ولتاژ بالا ساخته می‌شود و از باتری Qilin CATL استفاده می‌کند که می‌تواند تنها در ۱۵ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. افزون‌براین، به پردازنده‌ی Orin X انویدیا و حسگر LiDAR و الگوریتم‌های توسعه‌یافته‌ی شیائومی مجهز خواهد شد.

هر دو نسخه کابین هوشمند مجهز به پردازنده‌های Qualcomm 8295 دارند که قرار است برای اولین‌بار در اواخر سال جاری میلادی در کراس‌اور برقی جیدو ROBO-01 استفاده شود. دومین خودرو تولیدی شیائومی با نام «Le Mans» برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و سه موتور با نرم‌افزار کنترل داخلی خواهد داشت. این محصول روی همان پلتفرم اول ساخته خواهد شد.

اولین تصویر خودرو برقی شیائومی از نمای پشت

مارس ۲۰۲۱، شیائومی اعلام کرد که با اولین سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده ۱۰ میلیارد دلاری دیگر در طول دهه‌ی بعد، وارد صنعت خودروسازی خواهد شد.

نوامبر ۲۰۲۱، این شرکت قراردادی با کمیته‌ی مدیریت منطقه‌ی توسعه اقتصادی و فناوری پکن امضا کرد تا مرکزی ۳۰۰ هزار واحدی در ییژوانگ به‌همراه پایگاهی مرکزی برای صنعت خودروسازی و دفتر مرکزی فروش و تحقیق‌و‌توسعه راه‌اندازی کند. این کارخانه در دو فاز با ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در هر فاز ساخته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات