تسلا غیرمستقیم شیائومی را به سرقت اسرار تجاری متهم کرد

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
رقص ایلان ماسک Elon Musk با کت شلوار در کنار خودرو تسلا مشکی
شعبه‌ی چین تسلا مدعی سرقت اسرار تجاری‌اش توسط شرکت Bingling شده است. شیائومی ۱۱٫۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
تبلیغات

خبرگزاری رویترز در گزارشی به‌نقل از منابع محلی در چین می‌گوید شعبه‌ی شانگهای تسلا، شرکت چینی Bingling Intelligent Technology را به سرقت اسرار تجاری و رقابت ناعادلانه متهم کرده است.

Bingling Intelligent Technology طراح پردازنده و تولیدکننده‌ی قطعات خودرو است. ظاهراً دادگاه پرونده‌ی این شرکت و تسلا قرار است یک ماه دیگر در شانگهای برگزار شود.

یک صندوق سرمایه‌گذاری تحت مالکیت شیائومی ۱۱٫۹ درصد از سهام شرکت Bingling را در اختیار دارد. به سایر سهام‌داران این شرکت اشاره نشده است؛ اما گیزموچاینا می‌گوید سهام ۱۱٫۹ درصدی، باعث می‌شود شیائومی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار Bingling باشد.

تسلا هم‌اکنون بزرگ‌ترین خودروساز برقی دنیا است و چین را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای خود می‌شناسد. مدیر شعبه‌ی چین تسلا، پس از ایلان ماسک، دومین فرد قدرتمند این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت‌های چینی در چند سال اخیر حضورشان را در بازار خودرو پررنگ‌تر کرده‌اند. در حال حاضر برندهایی نظیر BYD در بازار چین برای تسلا دردسرساز شده‌اند و روی فروش محصولات این شرکت تأثیر گذاشته‌اند.

شیائومی پیش‌تر تأیید کرده است که روی خودروی برقی کار می‌کند. احتمالاً خودروی شیائومی سال آینده از راه خواهد رسید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات