خودرو شیائومی با سیستم تشخیص تصادف تولید می‌شود؟

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
خودرو ناشناس مشکی چراغ جلو روشن
طبق گزارشی جدید، شیائومی همچنان روی خودرو برقی خود کار می‌کند و این محصول احتمالاً با ویژگی‌هایی مثل تشخیص تصادف عرضه خواهد شد.
تبلیغات

یکی از درخواست‌های جدید ثبت‌ اختراع شیائومی به خط‌ تولید خودروهای آینده‌ی این شرکت ارتباط دارد. این پتنت عملکرد خودکار واکنش اضظراری را نشان می‌دهد که برای تأیید به سازمان CNIPA چین ارائه شده است.

فناوری مدنظر شیائومی درصورت تصادف خودرو فعال می‌شود و از دو سطح پاسخ‌گویی بهره می‌برد. سطح اول شامل ارسال پیام متنی پیش‌آماده به مخاطب اضطراری است که ازطریق سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو معرفی و ذخیره می‌شود. سطح دوم نیز همان پیام را ارسال می‌کند و به‌صورت صوتی با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

طبق اطلاعات CNIPA، فناوری تشخیص تصادف شیائومی مثل سیستم تشخیص تصادف اپل شامل حسگرها و سایر اجزایی می‌شود که وضعیت و یکپارچگی خودرو را ارزیابی می‌کنند. این سیستم از پلتفرم پردازشی و نرم‌افزار برای تشخیص سطح یک و دو نیز بهره می‌برد.

سطح یک در سیستم تشخیص تصادف شیائومی، مشکلاتی مثل خرابی باتری یا مدار و آسیب به نور یا بدنه‌ را تشخیص می‌دهند؛ درحالی‌که سطح دو شامل مسائل جدی‌تری مثل بازشدن کیسه‌ی هوا یا جدایی چرخ‌ها از بدنه‌ی خودرو می‌شود.

پتنت جدید شیائومی تأیید می‌کند که شرکت چینی همچنان در حال توسعه‌ی خودرو برقی است. درحال‌حاضر، مدرک معتبری وجود ندارد که نشان‌دهنده‌ی خودرو شیائومی باشد؛‌ محصولی که به‌طور موقت با نام MS11 یا Modena شناخته می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات