باورنکردنی؛ ایلان ماسک اپلیکیشن دیزنی پلاس را از خودروهای تسلا حذف کرد

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk در حال مصاحبه دو دست بالا
در ادامه‌ی حاشیه‌های ثروتمند‌ترین مرد جهان، ایلان ماسک این بار در حرکتی کینه‌توزانه برنامه‌ی دیزنی پلاس را از خودرو‌های تسلا حذف کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ایکس (توییتر سابق)، اخیراً با حذف برنامه‌ی استریم محتوای دیزنی پلاس از خودروهای تسلا، باردیگر آتش دشمنی خود با باب آیگر، مدیرعامل دیزنی را شعله‌ور کرده است.

این حرکت فرعی پس از آن اتفاق می‌افتد که ماه پیش در پی نگرانی‌هایی درباره‌ی نظارت بر محتوا و اظهارنظرهای خود ماسک، دیزنی همراه با دیگر نام‌های بزرگ، تمامی تبلیغات خود در شبکه‌ی اجتماعی ایکس را متوقف کردند.

اگر حتی اندکی خبرهای مربوط به او را دنبال کرده باشید، اینکه عقب‌نشینی تبلیغ‌کنندگان چندان به‌مذاق ماسک خوش نیامده است، نباید چندان شما را متعجب کند. در‌واقع، طولی نکشید که او مستقیماً به آیگر حمله‌ور شد. ماسک دیزنی را آلوده به ویروس ذهن ووک (Woke) خواند و به تبلیغ‌کنندگان منتقد گفت «بروید به جهنم.»

صفحه‌ی Theater سیستم سرگرمی خودروهای تسلا که آیکون دیزنی پلاس از آن حذف شده است
صفحه‌ی Theater سیستم سرگرمی خودروهای تسلا که آیکون دیزنی پلاس از آن حذف شده است

ماسک بعدتر از برخی از اظهارنظر‌های خود ابراز پشیمانی کرد و حتی آن‌ها را از «احمقانه‌ترین» صحبت‌های خود دانست؛ اما ظاهراً هیچ قصدی برای آشتی با دیزنی و خود آیگر ندارد.

در روزهای اخیر، عده‌ای از مالکان خودرو‌های الکتریکی شرکت ایلان ماسک، از ناپدیدشدن ناگهانی برنامه‌ی دیزنی پلاس از صفحه‌ی Theater سیستم‌های سرگرمی وسایل نقلیه‌ی خود خبر دادند. به‌نظر می‌رسد که تسلا پیش‌تر دیزنی را از تصمیم خود برای حذف برنامه‌ی مذکور فقط از خودرو‌هایی که مالکانش هرگز آن را باز نکرده‌اند، با‌خبر کرده بود.

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که حتی آن دسته از صاحبان تسلا که برنامه‌ی دیزنی پلاس برایشان حذف شده، نیز می‌توانند با استفاده از مرورگر خودرو به آن دسترسی پیدا کنند. طبق گزارش‌ها، با این کار آیکون این برنامه نیز به صفحه‌ی Theater باز می‌گردد.

جای تعجب نیست که برخورد کودکانه‌ی ایلان ماسک با ماجراهای اخیر، صدای بسیاری را درآورده است. به‌عقیده‌ی آن‌ها، استفاده‌‌ی ماسک از محصولات تسلا برای خالی‌کردن عقده‌های شخصی، می‌تواند ضربه‌های جبران‌ناپذیری به این شرکت پیشرو در عرصه‌ی خودرو برقی وارد کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات