رانندههای تسلا بالاترین نرخ تصادف را در جادههای آمریکا دارند
بر اساس مطالعهی جدیدی که در یک سال اخیر توسط LendingTree روی ۳۰ برند خودرویی انجام شده، تسلا در ایالات متحده بیشترین تصادفات را داشته است.
رانندگان تسلا با نرخ ۲۴ از هر ۱٬۰۰۰ تصادف در دورهی یک ساله از اواسط نوامبر ۲۰۲۲ تا اواسط نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۲)، در ایالات متحده در رتبهی اول و پس از آن رمتراکس (Ram) در رتبهی دوم تصادفات قرار گرفت.
یافتههای Lending Tree در مورد رانندگانی که بالاترین میزان تصادفات خودرو را داشتند، باعث فراخوان دو میلیون خودروی تسلا در ایالات متحده شد تا سیستم کمکرانندهی آنها اصلاح شود.
خودروهای الکتریکی تسلا به صورت استاندارد با سیستم پیشرفتهی کمکراننده (ADAS) به نام اتوپایلت عرضه میشوند. فناوری ADAS تسلا برای کمک به رانندگان در هدایت کردن، شتابگیری و ترمز طراحی شده است.
ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ ادعا کرد که احتمال تصادف یک رانندهی تسلا که از Autopilot استفاده میکند، حدود ۱۰ برابر کمتر از رانندهی خودروهای معمولی است. در حالی که تسلا گزارشهای ایمنی خود را به صورت عمومی منتشر میکند، به محققان متفرقه اجازهی ارزیابی دادههای خود را برای تأیید یا رد کردن چنین ادعاهایی نمیدهد.
تحقیقات دو ساله توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) نشان داد که ویژگی Autosteer تسلا که بخشی از Autopilot و رانندگی تمامخودکار (FSD) است، دارای نقصهای ایمنی است که ممکن است باعث افزایش خطر تصادف شود.
NHTSA اعلام کرد که متوجه شده رانندگان تسلا به راحتی میتوانند از ویژگی Autosteer اتومبیل سوءاستفاده کنند و حتی ممکن است ندانند که آیا این ویژگی روشن است یا خاموش.
تسلا با یافتههای NHTSA موافقت نکرد، اما فراخوان را پذیرفت تا بهروزرسانیهایی را در Autosteer اعمال کند. این نرمافزارِ بهروزشده، رانندگان را مجبور میکند بیشتر به جاده توجه کنند و در صورت تشخیص استفادهی غیرمسئولانه توسط سیستمهای تسلا، رانندگان را از استفاده از Autopilot محروم میکند.