بریتانیا: تا سال ۲۰۲۶ خودروهای خودران را وارد جاده می‌کنیم

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
harman
بریتانیا قصد دارد پس از تصویب قوانین مربوط به خودروهای خودران، این وسایل نقلیه را از ابتدای ۲۰۲۶ وارد خیابان‌ها کند.
تبلیغات

طبق اعلام مارک هارپر، وزیر حمل‌و‌نقل بریتانیا، خودروهای خودران ممکن است تا سال ۲۰۲۶ در برخی از جاده‌های این کشور حضور پیدا کنند.

گزارش رویترز از هارپر نقل می‌کند که خودروهای کاملاً خودران در‌حال‌حاضر به رانندگی در جاده‌های بریتانیا مجاز نیستند؛ اما لایحه‌ی وزارت حمل‌و‌نقل برای وسایل نقلیه‌ی خودکار در حال بررسی در مجلس این کشور است که احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۴ به قانون تبدیل خواهد شد.

هارپر گفت: «احتمالاً از ابتدای سال ۲۰۲۶، مردم به‌تدریج خودروهای دارای توانایی خودرانی کامل را در برخی مکان‌ها خواهند دید.» منتقدان این فناوری که سابقه‌ی استفاده‌‌ی آزمایشی در ایالات متحده را دارد، می‌گویند این وسایل نقلیه ممکن است منجر به بروز تصادف شوند.

پس از وقوع یک مورد تصادف با خودرو خودران در کالیفرنیا، مقام‌های این ایالت به شرکت کروز، واحد توسعه‌ی خودروهای خودران جنرال موتورز، دستور دادند تا خودروهای خودران خود را از جاده‌های این ایالت بردارد.

علاوه‌براین، هارپر با اشاره به ظرفیت‌های بهبود ایمنی این فناوری گفت: «هرآنچه درباره‌ی وسایل نقلیه‌ی خودکار و فناوری خودران دیده‌ام، بسیار روی حفظ ایمنی افراد تمرکز دارد.»

طبق قانونی که در نوامبر (آبان و آذر) اعلام شد، بریتانیا تصمیم گرفته است که سازندگان و نه صاحبان خودروهای خودران را مسئول قانونی هرگونه تصادف کند. دولت گفته است که این قانون مصونیت کاربران را حفظ و ایمنی در صنعت خودرو خودران را ترویج خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات