دامنه حرکت سایبرتراک بسیار کمتر از ادعاهای تسلا است
پس از گذشت زمان طولانی از معرفی سایبرتراک، این خودرو برقی سرانجام به دست مشتریان رسید. اکنون آزمایشهایی روی شارژدهی این خودرو انجام شده است تا ببینیم آیا با ادعاهای تسلا مطابقت دارد یا خیر. بر اساس تستهای InsideEVs، سایبرتراک از نظر عمر باتری نسبت به آنچه تسلا میگوید، عملکرد بسیار ضعیفتری دارد.
آزمایش شارژدهی سایبرتراک دو موتوره با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت (حدود ۱۲۰ کیلومتربرساعت) در دمای حدود ۷٫۳ سانتیگراد در جادهی تگزاس انجام شد.
طبق ادعای تسلا، مدل دو موتورهی سایبرتراک با هر بار شارژ کامل میتواند تا ۳۲۰ مایل (حدود ۵۱۵ کیلومتر) مسافت را طی کند. اکنون نتایج آزمایش در دنیای واقعی نشان میدهد شارژ این خودرو پس از طی کردن فقط ۲۵۴ مایل (حدود ۴۰۸ کیلومتر) به پایان میرسد که حدود ۲۰ درصد کمتر از آمار رسمی تسلا است. این موضوع اهمیت بالایی دارد زیرا شارژدهی یکی از رقبای تسلا یعنی خودرو R1T شرکت Rivian در آزمایشی مشابه فقط ۷٫۴ درصد نسبت به آمارهای رسمی کمتر بود.
شاید بتوان گفت عملکرد سایبرتراک با توجه به شرایط چالشبرانگیز آزمایش همچنان قابل تقدیر است. بااینحال این موضوع سؤالات مهمی درمورد واقعی بودن تخمین شارژدهی خودروهای برقی ایجاد میکند. چنین تفاوتی صرفاً به اعداد مربوط نمیشود و میتواند پیامدهای بسیار زیادی در دنیای واقعی داشته باشد؛ بهخصوص برای افرادی که از خودروهای الکتریکی برای سفرهای طولانی و کارهای سنگین استفاده میکنند.
باید دید سایبرتراک در دماهای پایین و شرایط جادهای سخت چه عملکردی از نظر شارژدهی ارائه خواهد داد. از طرف دیگر دارندگان خودروهای برقی معمولاً تمایل دارند شارژ باتری را بین ۲۰ تا ۹۰ درصد نگه دارند تا عمر آن افزایش یابد.
با توجه به قیمت خودرو سایبرتراک، قطعاً خریداران انتظار دارند این محصول از هر نظر نسبت به رقبایش برتری داشته باشد.