خودروهای برقی هیجان‌انگیز VinFast در CES 2024 به‌نمایش درآمدند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی مفهومی وین فست VF Wild در نمایشگاه از نمای جلو
خودروساز ویتنامی وین فست خودروهای جدیدش را با طراحی خاص و متفاوت در CES به نمایش گذاشت.
تبلیغات

شرکت خودروسازی نوپای وین فست با معرفی مدل‌های مفهومی جذاب در نمایشگاه CES امسال قصد دارد حضور جدی در بازار آمریکا داشته باشد و رقبای خود را به چالش بکشد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، خودروساز ویتنامی با دو مدل مفهومی VF Wild و VF 3 به نمایشگاه امسال آمده است. VF Wild یک پیکاپ الکتریکی سایز متوسط است که طراحی خشن و متفاوتی دارد و VF3 یک کراس اوور سایز کوچک محسوب می‌شود که احتمالا قیمت بالایی نخواهد داشت.

پیکاپ الکتریکی کانسپت وین فست VF Wild از نمای جلو

وین فست تاکنون تلاش زیادی برای ورود به بازار آمریکا داشته است. این شرکت به تازگی بنیانگذار و پشتیبان مالی ارشد خود یعنی فام نات وونگ را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده است تا به این هدف نزدیک‌تر شود.

وین فست در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در سال ۲۰۲۱ شروع به تولید خودرو کرد. وونگ در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) یک میلیارد دلار به این شرکت تزریق کرد. وین فست در ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) تحویل خودرو در کالیفرنیا را آغاز کرد و تا سه ماهه‌ی سوم سال گذشته حدود ۲۱٬۲۰۰ دستگاه خودرو به فروش رساند. این شرکت می‌گوید قصد دارد کارخانه‌هایی در ایالات متحده، هند و اندونزی بسازد.

کانسپت VF Wild شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال باشد. طراحی خشن و متفاوت پیکاپ در کنار نوآوری‌هایی در قسمت بار خودرو و نورپردازی‌های گوناگون، آن را به یکی از شاخص‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال تبدیل می‌کند.

خودروی مفهومی وین فست VF3 نمای جلو

VF3 با توجه با سایز و اندازه‌اش احتمالا رقیب خودروهایی همچون فولکس واگن ID3 و فیات ۵۰۰ محسوب می‌شود. وین فست قیمت خودرو را اعلام نکرده اما گفته است که پیش‌فروش این خودرو را از اواخر ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

خودروساز ویتنامی پیش‌تر کراس‌اوورهای VF8 و VF7 را رونمایی کرده بود. این شرکت اخیرا با مشکلاتی در کاهش ارزش سهام مواجه بوده است. باید دید وین فست در آینده با خودروهای جدید در بازار آمریکا می‌تواند موفق شود یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات