کابین ماشین شیائومی SU7 برای اولین‌بار به نمایش درآمد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای داخلی خودرو برقی شیائومی SU7
تصاویر نمای داخلی SU7 نشان می‌دهند که خودرو شیائومی تأکید زیادی بر استفاده از دکمه‌های فیزیکی دارد.
تبلیغات

جزئیات تازه‌ای از طراحی داخلی خودرو برقی SU7 شیائومی که عرضه‌ی آن به‌زودی اتفاق خواهد افتاد، منتشر شده است. در شهریور امسال عکس‌هایی از نمای بیرونی SU7 را دیدیم، اما طراحی داخلی آن تا این لحظه مبهم بود.

براساس اطلاعات رسمی، شیائومی از طراحی‌ مینیمالیستی‌ای که توسط شرکت‌های فناوری برای خودرو استفاده می‌شود، فاصله گرفته و از دکمه‌های فیزیکی استقبال کرده‌ است تا به بازخورد کاربران پاسخ بدهد، زیرا بسیاری از صاحبان خودروهای الکتریکی از نبود کنترل‌های فیزیکی در خودروهایشان ابراز ناراحتی کرده‌اند.

دکمه های خودرو برقی شیائومی

در فضای داخلی SU7، غربیلک فرمانِ مجهز به دکمه‌های کنترل، صفحه‌نمایش لمسی افقی در وسط داشبورد و یک کنسول مرکزی دیده می‌شود.

قسمت چشمگیر طراحی، ردیفی از سوئیچ‌هایی است که در پایین سمت راست راننده قرار گرفته‌اند و کنترل بخش‌هایی مانند تهویه‌ی هوا، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین و حتی باله‌ی عقب را برعهده دارند.

نمای داخلی خودرو برقی شیائومی SU7
صندلی خودرو برقی شیا‌ئومی SU7

در سدان جدید شیائومی طراحی داشبورد شناور خودنمایی می‌کند، جایی که نمایشگر هدآپ، علائم روی داشبورد و خروجی‌های هوا را یکپارچه و احساس هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

ظاهراً امکان اضافه کردن دکمه‌های فیزیکی بیشتر از طریق یک درگاه اضافی وجود دارد. صندلی‌های خودرو به‌ فرم اسپرت و گیمینگ طراحی شده‌اند.

شیائومی پمپ حرارتی مخصوصی را توسعه داده است تا تاب‌آوری SU7 را در سرمای شدید تضمین کند و اتفاقی که برای باتری خودرو‌های تسلا در شرایط زمستانی کانادا افتاد، تکرار نشود.

ویدیوهای منتشرشده از آزمایش زمستانی نشان می‌دهند که خودرو شیائومی در دمای ۳۳- درجه‌ی سانتی‌گراد روی جاده‌های برفی و یخی بدون مشکل راه می‌رود.

قیمت خودرو SU7 شیائومی احتمالاً حدود ۴۲ هزار دلار خواهد بود و انتظار می‌رود که عرضه‌ی آن از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ شروع شود تا به رقابت با بهترین خودروهای برقی در چین بپردازد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، پتانسیل قابل توجهی را در بخش خودروهای الکتریکی می‌بیند و تمرکز خود را برای اولویت‌دهی شیائومی به این بازار منتقل کرده است. در حالی که تولید سایر محصولات مانند گوشی شیائومی ادامه خواهد داشت، اقدامات اخیر لی جون نشان می‌دهد که اراده‌ای قوی برای برجسته شدن شیائومی در صنعت خودروهای الکتریکی وجود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات