پورشه به سبک رضوانی؛ مدل محدود خودرو ۹۱۱ با طراحی کلاسیک رونمایی شد
شرکت رضوانی موتوزر که نامش با ساختههای عجیبوغریبی مانند شاسیبلند تانک و ابرخودرو بیست (Beast) گره خورده، زیرمجموعهای تازه بهنام رضوانی رِترو راهاندازی کرده است که به خلق تفاسیری مدرن از طراحی خودروهای کلاسیک اختصاص دارد.
اولین محصول زیرمجموعهی تازهی شرکت متعلقبه فردیس رضوانی، Rezvani Retro RR1 نام دارد؛ خودرویی اسپرت و نئوکلاسیک که ظاهرش را از خودرو های مسابقهای نمادینِ پورشه ۹۳۵ دههی ۱۹۷۰ میلادی الهام گرفته است.
RR1 در سه نسخهی مجزا که هرکدام براساس پلتفرمی متفاوت از پورشه ۹۱۱ ساخته شدهاند، عرضه میشود.
مدل پایهی RR1 550 روی پورشه ۹۱۱ کررا S سوار شده و دارای یک موتور ۳٫۰ لیتری توربوشارژ خطی با قدرت ۵۵۰ اسب بخار است که به گیربکس هفتسرعتهی دستی یا سیستم دوکلاچهی PDK متصل میشود. نسخهی خیابانی این مدل به ۵۲۰ اسب بخار قدرت محدود شده است.
مدلِ بالاتر RR1 565 بر اساس ۹۱۱ جیتی۳ ساخته شده و از یک موتور ۴٫۰ لیتری تنفس طبیعی خطی بهره میبرد که تا ۹٬۲۰۰ دور در دقیقه میچرخد و تا ۵۶۵ اسب بخار نیرو در مدل مخصوص پیست (۵۳۵ اسب بخار برای مدل خیابانی) تولید میکند.
پرچمدار مجموعهی یادشده، RR1 750، برپایهی ۹۱۱ توربو S بنا شده است و با موتور ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توربوشارژش که قدرت خیرهکنندهی ۷۵۰ اسب بخار را برای نسخهی مخصوص پیست بهارمغان میآورد، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. نسخهی جادهای این خودرو ۷۱۵ اسب بخار قدرت دارد که آن را ازطریق سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد ۹۱۱ توربو به جاده منتقل میکند.
فارغ از مدل انتخابی، هریک از RR1-ها با بدنهای سفارشی از جنس فیبرکربن که خطوط طراحیاش را از خودروهای مسابقهای افسانهای ۹۳۵ کرِمِر (Kremer) از اواخر دههی ۱۹۷۰ قرض گرفته است، ساخته خواهد شد.
نمای جلویی RR1 با جایگزینی چراغهای باریکِ مستطیلی شکل با چراغهای بیضی کلاسیک، تفسیری منحصربهفرد از طراحی کاپوت شیبدار (Slant Nose Hood) ارائه میدهد.
گلگیرهای پهن عقب به طور یکپارچه با بالی ثابت ترکیب میشوند تا القای حس نوستالژیِ دههی ۷۰ میلادی را به بالاترین حد خود برسانند.
هر سه نسخهی RR1 را میتوان با مجموعهای از آپشنها برای قطعاتی چون سیستم تعلیق، ترمز، رول کیج یا پنجرههای سبکوزن پلیکربناتی شخصیسازی کرد. همچنین میتوان نمای خارجی خودرو را با رنگآمیزی رترو دلخواه تحویل گرفت. با تیک زدن تمامی آپشنها، ۲۵٬۴۵۰ دلار بههزینهی نهایی خودرو اضافه میشود.
قیمت هر یک از خودروهای چشمنواز رضوانی (بدون احتساب خودرو اهداکننده) از ۱۴۹ هزار دلار شروع میشود و وظیفهی خرید خودرو پایه بر دوش مشتری است. رضوانی میگوید که بعد از پنج سفارش اول، قیمتها از این هم بالاتر میرود.
رضوانی موتورز قصد دارد در مجموع ۵۰ دستگاه RR1 بسازد که تا پایان امسال به خریداران تحویل داده میشوند.
نظرات