رنج روور برقی در قطب شمال و بیابانهای عربستان؛ شاسیبلند لوکس رخنمایی کرد
لندروور پس از نیم قرن تولید خودروهای درونسوز، خود را برای ورود به دنیای خوردوهای برقی آماده میکند. این خودروساز بریتانیایی امروز تصاویر جدیدی از رنج روور برقی بدون پوششهای استتاری منتشر کرد.
لندروور درحال انجام تستهای سرسختانهای است تا مطمئن شود خودرو لوکس و پرچمدارش در هر شرایط آبوهواییای بتواند دوام بیاورد. رنج روور باید در قطب شمال و دمای منفی ۴۰ درجه و در بیابانهای عربستان در دمای بالای ۵۰ درجه آزمایش شود.
آنطور که از تصاویر پیدا است، طراحی رنج روور برقی با نمونهی بنزینی تفاوت خاصی ندارد. لندروور نسخهی برقی را در کنار نسخهی بنزینی به فروش میرساند و قصد جایگزین کردن آن را ندارد.
لندروور ادعا میکند که خودرو جدیدش «بیصداترین و پیشرفتهترین رنج روور ساختهشده تاکنون» بهشمار میرود. این خودرو و به سیستم کنترل کشش جدید مجهز است که در مقایسه با کنترل کشش استاندارد مبتنیبر ABS، میتواند مدیریت لغزش چرخ را در هر واحد محرک الکتریکی توزیع کند؛ بدین ترتیب زمان اعمال گشتاور در هر چرخ از حدود ۱۰۰ میلیثانیه به تنها یک میلیثانیه کاهش مییابد.
لندروور یک سری بهبودهای نرمافزاری برای به حداقل رساندن مداخلهی ABS و رسیدن به یک سواری نرم حتی در سطوح لغزنده اعمال کرده است. انتظار نمیرود قدرت رنج روور جدید کمتر از ۵۰۰ اسب بخار باشد؛ چراکه موتور V8 نسخهی بنزینی ۵۲۳ اسب بخار قدرت تولید میکند.
رنج روور برقی روی همان پلتفرم MLA مشترک با نسخهی بنزینی ساخته میشود که از معماری ۸۰۰ ولت برای پشتیبانی از شارژ سریع بهره میبرد. خودرو جدید لندروور آفرودری توانا خواهد بود و میتوان با آن تا عمق ۸۵ سانتیمتری از آب عبور کرد.