برخی از قابلیتها در خودروهای هیوندای پولی میشوند
قابلیتهای پولی در خودروها بسیار منفور هستند؛ باینحال روزبهروز شرکتهای بیشتری تصمیم میگیرند برخی از قابلیتهای خودروهایشان را پولی کنند. واحد تازهتأسیس Hyundai Connected Mobility در اروپا قصد دارد آپشنهای موجود در خودروهای هیوندای را تنها با پرداخت حق اشتراک برای مشتریان فعال کند.
مارکوس ولز، مدیر اجرایی Hyundai Connected Mobility، به اتوکار گفت که امکان بهبود خودروهای قدیمی با ویژگیهای جدید وجود دارد: «آنچه اغلب در صنعت خودرو میبینیم، استفادهی سنتی است، اما قابلیتهای اشتراک پولی میتوانند ویژگیهای جدید را به خودروهای قدیمیتر اضافه کند. مثلا گرمکن صندلی با آپدیت نرمافزاری برای مشتری فعال میشود.»
اشارهی ولز به آپدیت نرمافزاری خودروهایی است که همین حالا از سختافزار مناسب بهرهمند هستند. به طور مثال خودروهای برقی قدیمی هیوندای میتوانند با بهروزرسانی، قدرت بیشتری پیدا کنند یا با تغییر برنامهریزی حسگرها، ایمنی خودرو ارتقاء یابد.
بیامو پس از پولی کردن قابلیت گرمکن صندلی بهشدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما بعدها مرسدس بنز و آئودی با پولی کردن آپشنهای فرمانپذیری چرخهای عقب و تهویهی دو ناحیهای، راه بیامو را در پیش گرفتند.
گروه خودروسازی استلانتیس پیشبینی میکند که آپشنهای پولی در خودروها به منبع درآمد بزرگی برای خودروسازان تبدیل شود. این شرکت میگوید تا سال ۲۰۲۶ حدود ۴٫۳ میلیارد دلار درآمد از راه اشتراکی کردن آپشنها بهدست خواهد آورد.
نظرات