این خودرو «چشم اژدها» دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲٫۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی وای دی Qin L DM-i از نمای سه رخ
شرکت BYD از سدان جدید Qin L DM-i با فناوری هیبریدی نسل پنجم رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت چینی BYD از سدان جدید خود به نام Qin L DM-i رونمایی کرد. این خودرو اولین محصول BYD است که از نسل پنجم فناوری هیبریدی DM با ویژگی‌های نوآورانه استفاده می‌کند.

سیستم هیبریدی DM نسل پنجم، بالاترین بازده حرارتی موتور در جهان (۴۶٫۰۶ درصد) و پایین‌ترین مصرف سوخت (۲٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را دارد که نویدبخش کارایی چشمگیر و برد حرکتی طولانی است.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای داخلی
BYD

Qin L DM-i سدانی جذاب با ظاهر مدرن و فناوری‌های پیشرفته محسوب می‌شود. طراحی خارجی این خودرو با جلوپنجره‌ی جسورانه، چراغ‌های LED تیز شبیه به «چشم اژدها» و بدنه‌ی فست‌بک اسپرت، مطابق با جدیدترین زبان طراحی خانواده‌ی محصولات BYD است.

کابین Qin L DM-i با تمرکز بر راننده طراحی شده است. صفحه‌‌نمایش بزرگ مرکزی (با اندازه‌های ۱۲٫۸ یا ۱۵٫۶ اینچ) و فرمان چندمنظوره، راحتی کنترل را برای راننده به ارمغان می‌آورد. در مدل‌های رده‌بالاتر، امکانات رفاهی بیشتری مانند تنظیم برقی صندلی‌ها و تهویه و گرم‌کن صندلی نیز ارائه می‌شود.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای سه رخ پشت
بی وای دی Qin L DM-i از نمای بالا
بی وای دی Qin L DM-i از نمای پشت

قوای محرکه‌ی Qin L DM-i از سیستم پلاگین هیبریدی تشکیل شده که ترکیبی از یک موتور ۱٫۵ لیتری و یک موتور الکتریکی است. این سیستم، همراه با فناوری باتری لیتیم‌آهن‌فسفات BYD، برد ترکیبی ۲٬۱۰۰ کیلومتر را امکان‌پذیر می‌کند.

رانندگان بسته به نیاز خود می‌توانند یکی از دو گزینه‌ی باتری را انتخاب کنند؛ باتری با ظرفیت کمتر که امکان پیمودن ۸۰ کیلومتر به‌صورت تمام‌برقی را فراهم می‌کند یا باتری با ظرفیت بالاتر که این برد را تا ۱۲۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.

سدان Qin L DM-i در پنج تیپ مختلف و قیمت پایه‌ی ۹۹٬۸۰۰ یوان (۱۳٬۷۷۴ دلار) در کشور چین عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات